Benedictus Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 Vorig jaar in september een nieuwe Possl Prime gekocht bij een dealer in Duitsland en deze zelf geïmporteerd. Maar nu zijn er een aantal zaken van het campergedeelte die niet goed zijn en gerepareerd moeten worden. Dit proces verloopt zeer moeizaam, het bedrijf zegt te moeten wachten op toestemming van possl. Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit zit? Quote
Blechdach Geplaatst: 30 juni 2021 Geplaatst: 30 juni 2021 Ik heb ook vorig jaar september een (tweedehands) Pössl Summit 600 gekocht, bij Dümo en zelf ingevoerd. Alhoewel de camper vrij nieuw was (van feb 2018) was het dakraam boven de dinette niet meer dicht bij harde regen. Dat kwam toen eigenlijk tegelijk met de lockdown tussen Duitsland en Nederland, waardoor ik niet met de camper Duitsland in mocht. In overleg met Dümo heb ik toen een Nederlands camper-caravan bedrijf (Ridderbecks in Echt) een offerte laten maken. Die is geaccordeerd door Dümo en ook door hun rechtstreeks betaald, zelfs toen de kosten wat hoger uitvielen door wat vochtig hout dat vervangen moest worden. Bij Ridderbecks waren ze blij met de werkzaamheden in de winter, Dümo was blij er zonder verder gedoe vanaf te zijn. Uit Dümo-interne mails die ik meekreeg bleek dat zij de kosten op hun beurt weer bij Pössl konden claimen. Quote
Benedictus Geplaatst: 12 juli 2021 Auteur Geplaatst: 12 juli 2021 Op 5-7-2021 om 11:03, Kees_S zei: Je kunt dit ook gewoon bij een Dethleffs/Pössl dealer in Nederland claimen. Die moeten volgens EU-wetgeving de garantie van de fabriek uitvoeren en aldaar de claim neerleggen. Dethleffs gaat daar zeer soepel mee om. Ik heb zelfs reeds in Spanje een garantie reparatie gehad en hoefde niets te betalen. Dank ga het eens proberen Quote
Benedictus Geplaatst: 8 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2021 Dag Kees Dat gaat niet lukken in Nederland. Hij is in Duitsland gekocht en daar moet de claim vandaan komen. Vanaf vorig jaar september zitten wij nu al te wachten. Dümo zegt op hun beurt dat ze op Possl moeten wachten. En zo houden wij elkaar mooi bezig. Quote
supreme Geplaatst: 9 augustus 2021 Geplaatst: 9 augustus 2021 Bebedictus , Het is toch logies als de Duitse firma geen opdracht of betaling garantie af geeft voor reparatie / garantie werkzaamheden aan een Nederlandse reparateur , is het normaal dat hij niets doet , en zoals hij het ook aangeeft dan hij wacht op Duitsland . Waarom maak je geen afspraak bij de firma waar je hem gekocht heeft ? . Quote
Benedictus Geplaatst: 9 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2021 supreme De camper is nieuw gekocht in Duitsland en daar moet ook de garantie vandaan komen. Het verhaal gaat dat ze eerst toestemming van Pössl moeten krijgen en dat duurt schijnbaar lang. Quote
supreme Geplaatst: 10 augustus 2021 Geplaatst: 10 augustus 2021 14 uren geleden, Benedictus zei: supreme De camper is nieuw gekocht in Duitsland en daar moet ook de garantie vandaan komen. Het verhaal gaat dat ze eerst toestemming van Pössl moeten krijgen en dat duurt schijnbaar lang. Ja dat heb ik wel begrepen , maar als ze niets van zich laten horen , blijf jij met het probleem zitten , en dat is heel vervelend , daarom adviseer ik je om een afspraak met Duitsland te maken en er gewoon heen gaan . Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.