GJ Euser Geplaatst: 27 juni 2021 Share Geplaatst: 27 juni 2021 Wij overwegen een levelsysteem onder de camper te laten plaatsen, nu zijn er 3 types E/P, HY4 en Tesa de mechanische. mijn voorkeur gaat uit naar Tesa, ivm de prijs 3950 € incl plaatsing. maar ik zou graag voor en nadelen willen horen van mijn mede camperaars, ik hoor graag van jullie. groet Gert-Jan Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Frans Geplaatst: 27 juni 2021 Share Geplaatst: 27 juni 2021 Veel ervaring hebben we nog niet. Zelf hebben we E&P (hydraulisch), maar er zijn genoeg andere merken, sommige elektrisch, andere op oliedruk Voordelen: - Staat waterpas (duh) - Banden/velgen wisselen (officieel niet geadviseerd, maar wel degelijk mogelijk) Nadelen: - Extra gewicht (bij ons 70kg) - Kan kapot - Niet alle schuinte (is dit een woord) worden opgevangen In mei hebben we 2 weken vakantie gehad en het is ons goed bevallen. Houdt wel rekening met de ondergronden. Ook zeker de handrem erop Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Wim Corduwener Geplaatst: 24 juli 2021 Share Geplaatst: 24 juli 2021 Op 27-6-2021 om 18:24, Frans zei: Banden/velgen wisselen (officieel niet geadviseerd, maar wel degelijk mogelijk) Kan kapot Is inderdaad mogelijk, maar voor de zekerheid zou ik er zelf toch een schaarkrik onder zetten. Want -zoals je schrijft- hij kan kapot en het is wel uitermate lullig als je net aan het verwisselen bent en je camper zakt omlaag. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Frans Geplaatst: 24 juli 2021 Share Geplaatst: 24 juli 2021 (aangepast) Een krik kan ook kapot of omvallen als je een wiel aan het wisselen bent. Zo moeten de meeste toch hun band wisselen 24 juli 2021 aangepast door Frans Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Wim Corduwener Geplaatst: 25 juli 2021 Share Geplaatst: 25 juli 2021 14 uren geleden, Frans zei: Een krik kan ook kapot of omvallen als je een wiel aan het wisselen bent. Zo moeten de meeste toch hun band wisselen Het is terzijde van de vraag van @GJ Euser maar ik wilde eigenlijk alleen aangeven wat ikzelf niet zou doen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Roetmop Geplaatst: 17 augustus 2021 Share Geplaatst: 17 augustus 2021 Denk dat het Tesa levelsysteem toch wel meer voordelen hebt dan het olie levelsysteem . Klapt weg tijdens rijden dus er onderuit rijden uitgesloten. Dit heb ik nog niet gelezen als voordeel argument. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
KvH Geplaatst: 24 augustus 2021 Share Geplaatst: 24 augustus 2021 Bij het E&P Levelsysteem is wegrijden niet mogelijk zonder de poten te laten zakken, daarvoor is een beveiliging ingebouwd. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.