Ga naar inhoud

Hymer laat het afweten


Cor van der Wal
 Share

Recommended Posts

In 2020 een nieuwe Hymer B ML 780 gekocht ter waarde van een kleine woning. Na 9 maanden werd hij dan eindelijk geleverd. Echter ontbrak er een behoorlijke  gebruiksaanwijzing bij. De leverancier verwijst naar Hymer die het echter laat afweten. De bijgeleverde boekje is niet van deze camper, zo staat b.v. de electro block  en de grauw water afvoer systeem die ik in mijn camper heb niet in het boekje. Indien er een zekering kapot gaat is het zoeken en zoeken.

Dit vind ik een groot gemis van deze dure camper

Link naar reactie
Share on other sites

De gebruiksaanwijzingen zijn redelijk algemeen en van toepassing op verschillende type campers (van in dit geval Hymer).

 

WIj hebben 2 maanden geleden onze nieuwe Hymer ontvangen (BML T 780). Daar zit een handleiding bij.............in het Duits en algemeen. Voor mij geen probleem, maar kan me voorstellen dat er bezitters zijn, die de Duits-taal niet machtig zijn.

De meeste zaken heb ik tijdens het wachten op de levering, opgezocht op Internet. Ook de meeste handleidingen had ik al gedownload en gelezen.

Maar ook hier heb je te maken met handleidingen in het Duits en/of Engels of soms in het Nederlands.

 

De meeste zaken spreken voor zich. Op YouTube staan handleidingen van verschillende Hymers, maar ook van zaken die zijn ingebouwd (b.v.Truma- of Alde-verwarming, Oyster of Mercedes Benz Sprinter deel).

 

 

Ik weet niet hoe goed uw Duits is, maar hier zijn videohandleiding van de

 

Half-Integraal Meeste werkt ook voor de Integraal uitvoering, aangezien die zo goed als gelijk zijn.

 

Vol-Integraal (maar wel de 880, die is alleen langer en 2 wielen meer)

 

Wel vreemd dat Hymer niet reageert, want dat doen ze, in mijn ervaring, altijd goed, maar niet super snel,

aangepast door Frans
Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Best aardig van @Frans dat-ie allerlei zaken uitzoekt, maar @Adriatik heeft zéker een punt: @Cor van der Wal heeft deze camper gekocht bij een leverancier die de zaak afwentelt op de fabrikant. In dit geval heeft de koper geen zaken gedaan met de fabrikant, maar bij een dealer en dat betekent dus dat de dealer verantwoordelijk is voor een correcte afhandeling.

Aan de zijlijn van dit verhaal is het trouwens belachelijk dat fabrikanten van kampeerauto tot fietsendrager niet de moeite nemen om de documentatie óók behoorlijk in het Nederlands te vertalen. 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...