Ga naar inhoud

Stahoogte 2 meter, welke camper heeft dat?


ravelijn
 Share

Recommended Posts

Goedemiddag, wij zouden graag een camper aanschaffen - en zijn ons natuurlijk aan het verdiepen in allerlei zaken, fijn dat op dit forum zoveel te vinden is 🙂

Twee campers bekeken, en afgehaakt op het feit dat mijn partner met zijn 1.96 er niet in kon staan ......

Is er iemand die hier tips in heeft, welke campers hoog genoeg zouden zijn, type, soort, bouwjaar, dat?

Wij zoeken een oude camper - rond jaren '90. Liefst met hefbed, zitje in midden, zit-ombouw-naar-bed achterin. 

Alle tips zijn welkom, dank!!

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo Ravelijn. Wij hebben een Frankia i650SD uit 2001 omgebouwd naar een 2 persoons camper en bevalt ons uitstekend. Hij is lekker ruim en hoog. Het hefbed hebben we eruit gesloopt en er een kleine zolder in gemaakt boven de voorstoelen om beddengoed in op te bergen. Overdag hebben we veel zitruimte en ‘s avonds maken we van de zitbanken slaapbanken. Bevalt ons uitstekend. Als je meer wilt weten kun je contact met mij opnemen.

6B9F5BBB-115D-4FB9-86F5-E8F2BE5AEBC5.jpeg

F877669A-46D5-45C3-8DCC-B5F3181BA801.jpeg

aangepast door Edward
Foto’s toegevoegd
Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Wat leuk! Toen ik de vraag zag moest ik meteen denken aan onze vorige camper, een Frankia I650SD, bouwjaar 2001.

 

Nu zie ik hierboven dat de huidige eigenaar al gereageerd heeft. 

 

Wij hadden deze camper particulier van de 1e eigenaar gekocht. En die vertelde ook dat hij specifiek dit model had gekocht i.v.m. zijn lengte. 

 

Zoals Edward al aangeeft is de camper hoog en door de lengtebanken om te bouwen tot bed ontstaat er een king-size bed, zowel in de lengte als in de breedte.

 

Eventueel alternatief is de I700BD. Deze heeft achterin een vast bed in de breedte. De lengte van het bed is hetzelfde als bij de ombouw van de banken maar het bed is wel smaller.

 

Vanaf bouwjaar 2000 is er geen hout meer verwerkt in de opbouw van deze campers. Dat is zeker een pré.

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...