Ga naar inhoud

Ervaring Expedition Far East


Adriatik
 Share

Recommended Posts

Ik wil jullie waarschuwen voor ‘Expedition Far East’, een organisatie die camperreizen organiseert. In februari schreef ik mij bij ‘Expedition Far East’ in voor een reis in 2022 naar Wit-Rusland en Rusland. Daarop kreeg ik bericht dat de inschrijving definitief was ‘na deelname aan de presentatiedag en ontvangst van de aanbetaling’. De uitnodiging voor die presentatiedag zou ik op korte termijn ontvangen. 
Het bleef echter lang stil. Tot ik op 4 mei bericht kreeg dat op 8 mei de presentatiedag werd gehouden. Slechts vier dagen tevoren! Helaas had ik inmiddels andere verplichtingen, dus mailde ik dat ik niet aanwezig kon zijn, en dat ik erg baalde van het gebeuren.

Nu verwachtte ik een mail met excuses, maar ik kreeg geen enkele reactie. Kennelijk vind men het heel gewoon dat klanten vier dagen voor zo’n dag (die je moet bijwonen wil je definitief worden ingeschreven!) worden uitgenodigd. Dus mailde ik dat ik behoorlijk ontevreden was en ik me afvroeg of men mij wel als klant wilde. Daarop kreeg ik (warempel!) een reactie. Men vond het, gelet op de moeizame start, beter dat ik niet meeging! Nu had ik allang de conclusie getrokken dat ik niet met Expedition Far East mee wilde. Want met een organisatie die haar klanten met een dergelijk gebrek aan fatsoen en respect behandeld, en die zó slecht communiceert, heb ik geen enkel vertrouwen. En dan ook nog doen alsof het aan de klant ligt! Ik ben zelden zó grof behandeld!
Jullie zijn gewaarschuwd!

Link naar reactie
Share on other sites

  • 8 months later...
1 uur terug, Nel45 zei:

Wij Fred en nel schaap , hebben alleen maar positive ervaringen met fat east.

 

Zijn dit dezelfde bedrijven “fat east” en “Expedition Far East” ?

 

Lijkt me trouwens geen goed moment om naar Wit Rusland of Rusland te gaan….

Link naar reactie
Share on other sites

  • 5 months later...

Hallo camperaars,

Wij zijn Jeroen&Jeannette 
Ik schrijf dit bericht je niet om jullie te beïnvloeden of Expedition Far East in een kwaad daglicht te zetten. 
Het is alleen bedoeld om jullie onze ervaring met Expedition Far East te vertellen zodat jullie weten waar je eventueel mee te maken zou kunnen krijgen.
 
In 2019 boekten wij bij Expedition Far East (vanaf nu EFE) een fantastische reis met de camper over De Oude Zijderoute.
De start zou zijn in Letland en vervolgens door Rusland, Siberie, Kazachstan tot de Chinese grens gaan.
Terug via Kirchizië, Oezbekistan, Turkmenistan, Iran, Armenië, Georgië en eindigen in Turkije.
Totaal ruim 3 maanden door prachtige landen en gebieden.
Kosten: Iets meer dan € 10.000,-
We betaalden de verplichte € 1.545,- aan en zouden in juni 2020 van start gaan.
 
Maar helaas; Corona. Hetzelfde gold voor 2021.
Ook 2022 ging niet door. Dit keer door Putin en de oorlog in Oekraïne.
 
Op de verplichte bijeenkomstdagen in maart jl.  werd door Hans Schrijen van Expedition Far East een “goed alternatief” gepresenteerd. 
Voor de bijeenkomst werden alle campers en de door EFE opgegeven lijst extra attributen door Hans Schrijen als een kleine “drill sergeant” streng gecontroleerd.
Die extra zaken zouden nodig zijn om de reis veilig te kunnen maken zoals een 2 meter band zender en extra telefoons, gereedschappen en onderdelen van de wagen.
 
Onze belangstelling ging allereerst uit naar “het alternatief”.
Dat alternatief was dezelfde reis als hiervoor beschreven maar Letland, Rusland, Siberië, Kazachstan, Armenië en Georgië waren er uit gehaald. 
Het werd een heen en weertje van Turkije naar Turkije over de “Stan-landen” en Iran.
De oorspronkelijke ongeveer 3 weken Iran werden aangevuld tot 7 weken om de beloofde 3 maanden vol te maken.
 
Wij vonden de reis dusdanig uitgekleed en afwijken van de oorspronkelijke reis dat we besloten niet meer deel te nemen.
We stuurden Hans Schrijen en zijn Nancy een mailtje waarin we ons besluit kenbaar maakten.
We kregen een kort berichtje terug: “Jammer dat jullie niet meegaan. We zijn nu op reis in Lapland maar als we terug zijn sturen we jullie de rekening".
De Rekening? We wilden onze aanbetaling graag terug minus eventueel aantoonbaar gemaakte kosten.
 
De rekening voor het krijgen voor niet deelnemen en dus voor helemaal niet bedroeg € 9.270,- zijnde 90% van de totale reissom.
Binnen 14 dagen te betalen op rekening……
 
Nadat we weer enigszins waren bijgekomen van de ontsteltenis en schrik besloten we uiteraard niet te betalen.
De ene na de andere aanmaning volgde en er werd gedreigd: “betalen binnen 5 dagen anders geven we de vordering uit handen”. 
 
We hebben rechtshulp ingeroepen en ook daar hebben we heel aparte ervaringen gehad, maar dat even ter zijde.
De advocaat die we uiteindelijk in de arm hadden genomen vond een paar toepasbare en relevante artikelen in met name Boek 6 van het Burgerlijk Wetboek en schreef EFE een mooie brief.
 
Daarop werd al snel geantwoord:
Ze vonden dat ze volledig in hun recht stonden maar zagen toch af van de vordering.
We kregen zelfs dezelfde dag onze aanbetaling minus € 300,- gemaakte kosten terug.
 
Erg jammer dat er een goeie advocaat nodig was om Hans Schrijen van Expedition Far East in te laten zien dat de vordering onredelijk was.
Een buitengewoon onsympathieke ervaring met een gelukkig voor ons goede afloop.
 
Onze raad aan u is; let goed op “algemene en boekingsvoorwaarden” en vooral aansluiting bij de SGR. (EFE was niet aangesloten).
Doe verder met dit bericht wat u goeddunkt. Wij wilden het gewoon even kwijt als waarschuwing.
Veel camper plezier.
 
Jeroen van de Brug en Jeannette Hagendoorn
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...