Ga naar inhoud

BPM berekenen


Annet
 Share

Recommended Posts

Onze, in Nederland, aangeschafte bedrijfsbus is omgebouwd tot camper. Nu moet hij gekeurd om het camperkenteken te verkrijgen. Ook moeten wij een bpm aangifte doen. Hiervoor hebben we geprobeerd de nettoprijs te berekenen, en vervolgens moeten we er allerlei berekeningen op los laten om de juiste bpm afdracht te weten. We hebben heel veel verschillende rekentools gebruikt op internet en dan mag je van de belastingdienst ook nog eens de voordeligste berekening doorgeven. Wij zien door de bomen het bos niet meer, ook omdat de bedragen soms heel erg verschillen. Ik hoef geen beschrijving van berekeningen maar wil graag weten of iemand een betrouwbare site of bedrijf heeft gevonden die de goedkoopste bpm berekening voor je maken. 

Link naar reactie
Share on other sites

ik heb het zelf gedaan via autotelex, zoek de juiste bus uit (doe wel even goed research welke de goedkoopste legale optie is) en voor 2 tientjes kan je dan de berekening laten doen die je zo naar de belastingdienst kan sturen(je krijgt de berekening in pdf die de belastingdienst hanteert), of je laat een bedrijf het doen voor 75 euro.

 

https://autoimport.autotelex.nl

 

 

aangepast door SkiRon
Link naar reactie
Share on other sites

Bedankt voor de tip. Ik heb even gekeken op de site die je adviseerde maar er zijn zoveel uitvoeringen waar je uit kunt kiezen. En ik heb geen idee welke uitvoering onze bus heeft. Dat is nergens te vinden. En wat bedoel je met de goedkoopste legale optie?

Link naar reactie
Share on other sites

Het gaat om je chassis wat je hebt en daar de goedkoopste uitvoering van nemen, dus even goed research doen, kan je dat niet dan zou ik een bedrijf nemen die het voor je doet. Weet de camper bouwer niet welk chassis die staat?

Link naar reactie
Share on other sites

Op 25-2-2020 om 23:22, Annet zei:

Bedankt voor de tip. Ik heb even gekeken op de site die je adviseerde maar er zijn zoveel uitvoeringen waar je uit kunt kiezen. En ik heb geen idee welke uitvoering onze bus heeft. Dat is nergens te vinden. En wat bedoel je met de goedkoopste legale optie?


Ik adviseer je om net zoals wij deden een professional in te schakelen. Die kennen de weg en verdienen de kosten zo terug. Wij waren bijna 1000,- euro minder aan BPM kwijt dan ik zelf via AutoTelex zou hebben ingevuld. Een echte aanrader is www.sfa-parkstad.nl en op facebook staat deze info: www.facebook.com/sfa.parkstad.6416/posts/129440847878349. Ze vragen er slechts 75,- euro voor en helpen met alles. Zelfs een gratis BPM schatting vooraf als je dat wenst.

aangepast door Magic Ed.
  • Confused 1
  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

 

Op 23-2-2020 om 14:35, Annet zei:

Onze, in Nederland, aangeschafte bedrijfsbus is omgebouwd tot camper. Nu moet hij gekeurd om het camperkenteken te verkrijgen. Ook moeten wij een bpm aangifte doen. Hiervoor hebben we geprobeerd de nettoprijs te berekenen, en vervolgens moeten we er allerlei berekeningen op los laten om de juiste bpm afdracht te weten. We hebben heel veel verschillende rekentools gebruikt op internet en dan mag je van de belastingdienst ook nog eens de voordeligste berekening doorgeven. Wij zien door de bomen het bos niet meer, ook omdat de bedragen soms heel erg verschillen. Ik hoef geen beschrijving van berekeningen maar wil graag weten of iemand een betrouwbare site of bedrijf heeft gevonden die de goedkoopste bpm berekening voor je maken. 

 

Heeft deze als bestelbus al een NL kenteken gehad?

Link naar reactie
Share on other sites

Op 29-2-2020 om 12:05, Magic Ed. zei:

@SunA:
Er staat toch "Onze, in Nederland, aangeschafte bedrijfsbus is omgebouwd tot camper". Dan heeft hij in NL een N1 kenteken gehad en is er voor 99,9% zekerheid geen BPM op betaald. Maakt verder ook niet uit, want bij ombouw naar Camper moet je altijd een nieuwe BPM-aangifte doen. Een professional weet hoe dat werkt en rekent alleen de bijbetaling daarbij voor je uit. Bij "wij van WC-eend" doen ze dat voor 75,- euro voor iedereen, ook voor een Lucky Daf rijder uit Maastricht.
 

Magic Ed van SFA-Parkstad. Iets wat je in Nederland koopt hoeft niet per definitie een NL kenteken te hebben. Gelukkig hoef ik jou van SFA-Parkstad niet te leren wat je met een kenteken rustig kan uitvogelen, anders moet ik je nog €75,- leergeld rekenen.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 6 months later...

Afgelopen weken bezig geweest onze camper op een Nederlands kenteken te zetten. In eerste instantie wilde ik dat uitbesteden aan een bedrijf (EUR 400,00) maar uiteindelijk toch besloten e.e.a. zelf te doen. Via dit forum kwam ik terecht bij www.sfa-parkstad.nl 

 

Voor EUR 75,00 maken ze de voordeligst mogelijke BPM berekening. T.o.v. mijn eigen berekening heb ik de EUR 75.00 direct weer terug verdiend. Het hele traject ontvang je via email hele duidelijke instrukties, hoe e.e.a. uitgevoerd en ingeleverd moet worden.

 

Ook het formulier inzake het kwarttarief wegenbelasting is bij de service inbegrepen. SFAParkstad reageert heel snel. BPM berekening hadden we de volgende dag al binnen. Vanaf het moment van de keuring bij de RDW lag het Nederlandse kenteken binnen 10 dagen op de deurmat. 

 

Totale kosten voor het invoeren en op een Nederlands kenteken zetten bedroegen EUR 180,00.

 

SFA-Parkstad is een aanrader. Snelle en duidelijke service, goede communicatie via email en telefoon.

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 year later...

Voor het importeren van een camper uit België heb ik gebruikt gemaakt van de diensten van SFA-Parkstad. Goede service. Zorgt niet alleen voor de volledig ingevulde formulieren voor BPM en kwart-tarief, maar levert daarbij volop nuttige tips en aanwijzingen. Zo weet je wat je te wachten staat en kom je niet voor verrassingen en is alles vlot afgehandeld. Zeker aan te raden !

  • Like 1
  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Lelijke opmerking Roelof. Wat is er mis als mensen baat hebben bij de diensten van Sfa Parkstad. De bezoekers van dit forum zijn mans genoeg om zelf te bepalen wat nuttig en goed voor hen is, daar hebben ze de soort opmerkingen die u en nog iemand op dit forum tot vervelens toe maken niet voor nodig. Bovendien verziekt u de sfeer op dit forum. 

Ik hoop dat de kerstgedachte een heel jaar bij u blijft hangen.

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Sad 2
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...