Ga naar inhoud

Omvormer


XJRBear
 Share

Recommended Posts

Goedemorgen, sinds 2 weken zijn wij in het bezit van een Dethlefs A6731 camper. Ik wil graag wat veranderen aan de elektra installatie. Ik wil er een omvormer met een omschakel automaat en een zonnepaneel bij opbouwen. Nu heb ik wat vragen over ten eerste de omvormer. Ik wil het graag zo maken dat zodra ik walstroom heb de omvormer wordt uitgeschakeld. Dat kan met de omschakel automaat. Tot zover nog geen probleem. Maar de EBL moet op de walstoom blijven dat geldt ook voor de airco. Maar wat dan te doen met de koelkast? Ook op walstroom, 12V en gas laten? Of ook via de omvormer laten lopen???? Dan het zonnepaneel. Er ligt al 1 zonnepaneel op en ik wil er graag eentje bij op leggen. Maar voor zover ik kan vinden is dit zonnepaneel rechtstreeks op de Huishoud accu aangesloten. Is dat normaal of ongebruikelijk, voor zover ik weet niet. 

Link naar reactie
Share on other sites

Ja dat is wel de bedoeling. Denk dat er voldoende inzicht is in het monteren. De installatie ligt nu gemonteerd op de werkbank en de set-up werkt prima. Ik heb een 1600 watt omvormer van TBS elektronica, en verbruik zo’n 170 a 180 watt daarvoor zit dan het omschakel relais. Op de master is 230v aangesloten, en de omvormer op slave. Op de omvormer zit dan een 13v voeding. 

844EA616-C61C-4A04-A41D-99F7CD5B8CED.jpeg

Link naar reactie
Share on other sites

In Alkmaar zit de Fa op zeeland die heeft / had een tekening op de site staan ,en heeft ook een omschakelautomaat in zijn pakket .

 

Ik heb zelf dit ook ingebouwd en aangesloten , en heb j.l ook al eens uitleg geven hoe je dit kan inbouwen en aansluiten op dit forum .

 

kijk op converter inbouwen knaus Sun T i 700 door Berk 1

aangepast door supreme
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...