Ga naar inhoud

meer antenne-aansluitingen in de camper


geedoubleyou
 Share

Recommended Posts

Er moet een schotel op onze camper komen. Er zijn in totaal vier N-stekkers waar iets op aangesloten kan worden: één bij de tv, één in de slaapkamer en twee in een algemene contactdoos. Weet iemand hoe dat zit? Op welk punt moet je de satellietschotel nu aansluiten? En als je de schotel hebt aangesloten, kun je dan op meerdere plekken tv kijken?

Link naar reactie
Share on other sites

Bij mij zitten er ook twee tv in , en ik kan ook alleen gelijk kijken naar het zelfde beeld  , er zit een kastje monteert die de splitsing verzorgd , is door de kamperdealer ingebouwd , en de splitter later vervangen door de Canal Digitaal dealer in Alkmaar . 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 1-4-2021 om 09:24, Dr.Dream zei:

Op elke plek waar je schotel-TV wenst te kijken heb je een TV-toestel nodig met ingebouwde DVB-S2 decoder of een lossen decoder erbij en uiteraard een geschikt abonnement bij een schotelprovider waarmee je op meerdere toestellen mag kijken. Dan kun je dus verschillende programma's op de diverse toestellen kijken. Zal wel een paar centen kosten.

Een andere oplossing is om van het "hoofd" TV-toestel/decoder door te lussen met een HDMI- en/of Scartkabel naar de andere (gewone) TV-toestellen. Dan geef je het programma door dat op het hoofdtoestel binnen loopt. Dus kijk je op alle toestellen naar hetzelfde beeld.
 

 

Beste Dr Dreamliner, ook ik ben me aan het oriënteren om een 2e tv te plaatsen. Jij meld dat je de 1e tv (met ingebouwde? ) decoder doorsluist naar de 2e tv. Gewoon HDMI kabel van de ene naar de andere tv? En hoe gaat dan de bediening? Via de 1e tv?

Link naar reactie
Share on other sites

Op 4-4-2021 om 15:30, Dr.Dream zei:


De bediening van de zenderkeuze gaat dan via de 1e TV. Geluid en andere instellingen kun je op de 2e TV regelen.
 

Duidelijk. Staan natuurlijk beide tv’s aan. Alleen nog een mogelijkheid om de 1e tv vanuit bed te bedienen met de IR afstandsbediening . Spiegeltje?

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...