Ga naar inhoud

aanschaf jumpstarter


Jahn
 Share

Recommended Posts

ik overweeg om een jumpstarter van ANWB aan te schaffen. Hummer H1 Mini Jumpstarter/Lader 15.000mAH + LED Lamp

 

heeft iemand daar ervaring mee? verstandige aanschaf voor toekomstige startproblemen met Fiat Ducato 2.3 diesel/150pk?

 

alvast dank voor ervaringen 

 

groet Jan 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Jan , je denkt aan toekomstige startproblemen , dat zou dan de accu moeten zijn , maar het kan ook een startmotor zijn of het contactslot , dan zou je die ook moeten aanschaffen . Mijn advies is neem een set startkabels van 70 k - 3 meter en goede klemmen , en laad de accu testen en na 5 a 6 jaar gewoon een nieuwe er in. 

 

Jan wil je helemaal van startproblemen voor komen Camper in de garage laten staan , en dat doe je natuurlijk niet , met machines weetje het nooit alleen preventief onderhoud plegen voorkom veel problemen .

 

Dan nog over de Jumpstarter / lader als wel zon jump gebruikt en de motor wordt gestart ze dan eerst de verlichting aan om piek stromen te voorkomen . verder heb ik geen ervaring met een jump , een hulpstart doe ik met accu's set,  maar ik kan wel de ellende na het gebruik van een jump , diverse computers defect .

Link naar reactie
Share on other sites

Hallo Supreme, Dank voor dit antwoord! Ik heb nu geen startproblemen maar ik overweeg een jumpstarter om ingeval van een lege accu toch een oplossing aan boord te hebben. Maar ik begrijp dat het gebruik van een jumpstarter wel risico's heeft. Dan dus geen goede aanschaf? Hebben anderen ervaring met zo'n apparaat? Het lijk mij namelijk handiger (want een stuk lichter, en ook te gebruiken voor andere voedingsuitdagingen) dan continu een extra accu mee te slepen...

Link naar reactie
Share on other sites

Jan , je hoeft misschien helemaal geen 2e accu mee te nemen , er zit toch een huishoud accu in je camper , en als je start accu onvoldoende om te straten , kan je toch met hulpstartkabels de accu's een verbinding maken , alleen moeten ze wel redelijk bereikbaar zijn , bij mij camper is dit gewoon mogelijk .

 

Daar bij wordt er wel eens op camper en camping plaats door een andere camper hulpstart  aangeboden . ook bij deze hulpstart even het licht aan , de ander camper even laten lopen zodat jou accu wat wordt bij geladen , dan starten even wachten dan afkoppelen . 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 7-3-2021 om 13:29, supreme zei:

Jan , je hoeft misschien helemaal geen 2e accu mee te nemen , er zit toch een huishoud accu in je camper , en als je start accu onvoldoende om te straten , kan je toch met hulpstartkabels de accu's een verbinding maken , alleen moeten ze wel redelijk bereikbaar zijn , bij mij camper is dit gewoon mogelijk .

 

Daar bij wordt er wel eens op camper en camping plaats door een andere camper hulpstart  aangeboden . ook bij deze hulpstart even het licht aan , de ander camper even laten lopen zodat jou accu wat wordt bij geladen , dan starten even wachten dan afkoppelen . 

 

Hallo Supreme, Wederom dank voor dit antwoord! Ik heb mij inderdaad niet zo gerealiseerd dat je met de huishoudaccu al een 2e accu aan boord hebt. Maar ik dacht altijd dat die ongeschikt is als startaccu in noodsituaties. Ik begrijp dat je die dus wel degelijk incidenteel kan gebruiken als de startaccu dienst weigert. Aanschaf van een jumpstarter is dan inderdaad overbodig 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...