Ga naar inhoud

thermische beveiliging werkt na aantal weken niet meer


supreme
 Share

Recommended Posts

De thermische beveiliging kook toestel ( merk SMEV ) heeft de eerste 5 jaar  goed gewerkt , maar nu stop hij na aantal weken eerst begint het met brander 2 dan 1 en dan 3 . De 2e brander begon eerste keer in 2017 met problemen , na laten kijken bij camper service , in 2018 begon hij weer en kort daarna 1 en 3 .  

 

Ge zocht op Google en daar las ik een schrijven , hoe dit op te lossen is , daar stond het volgende verwijder de bedieningsknop van het gas ventiel neem een plat stukje staal en een hamer , druk met het plat stukje staal op het asje in , en tik c.a 5 x op het plat stukje staal ., monteer de knop en probeer de brander , deze werkte weer en als ik de brander uit zet dan na c.a 10 sec- hoor ik een tik van de beveiliging .

 

De beveiliging gaat met stroom , de spanning 12 v op het toestel is goed , de stiftjes zijn goed schoon ,  en ik doe deze  methode na 2017 ieder jaar  . De kamperservice zegt dat de schakelaartjes wel een blijven plakken , en deze zijn te vernieuwen , maar je kunt er normaal niet goed bij komen , want de kookplaat is in combinatie met een oven , van het merk Dometic CU-433US Moonliht RV Propaan 3 pits fornuis / oven Zwart . Om de oven uit te bouwen is niet zo makkelijk hij zit n.l muur vast  , ik denk van gelijmd want als de parker verwijderd zijn zit er geen beweging in .

 

De vraag is dit op te lossen om die schakelaar op afstand in te spuiten met WD - 40  of iet anders , ik kan wel door een kier de ventielen aan de binnen zijde zien .

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...