Huub Terheggen Geplaatst: 8 februari 2021 Share Geplaatst: 8 februari 2021 Wij hebben vrij veel last van roet op de pan dragers van de gas pitten. Wie weet hoe dat komt en een oplossing voor dit probleem. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Huub Terheggen Geplaatst: 10 februari 2021 Auteur Share Geplaatst: 10 februari 2021 Ik heb de brander koppen alle drie vernieuwd. Ik wil ook de sproeier inspuiters vernieuwen. En een nieuwe gasdrukregelaar. Er zit ook een filter tussen de gasfles en de leiding. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: 11 februari 2021 Share Geplaatst: 11 februari 2021 Huub hoe lang heb je dit probleem . Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Huub Terheggen Geplaatst: 11 februari 2021 Auteur Share Geplaatst: 11 februari 2021 We hebben de camper nu zes jaar en de laatste twee jaar is het eigenlijk begonnen. Ik ben daarom bang dat ook de drukregelaar vernieuwd moet worden. Maar als er andere een idee hebben ben ik benieuwd. Ik heb twee gasflessen van het merk antargaz. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: 12 februari 2021 Share Geplaatst: 12 februari 2021 Huub , ik had hier ook mee te maken maar dan van nieuws af aan , alleen met de grootste brander pit 3 ( 3 pits kookstel ) die na 14 dagen na schoonmaken weer begon te roeten . uit eindelijk heb ik een kleinere sproeier monteer en het is geheel over . Ik n.l de sproeier maat van brander 2 de zelfde maat monteert in brander 3 . Omdat het bij jou niet van nieuws af aan is zou je zeggen de druk is te hoog , zou dan eerst de regelaar vervangen . Een tip kijk voor dat je de regelaar vervang hoe hoog je vlammen zijn , en als je dan de regelaar heb vernieuwd en de vlammen zijn lager zou het opgelost kunnen zijn , ik heb dit ook zo gedaan met brander 3 . Heeft dat niet geholpen dan zou ik kiezen voor alle branders een iet kleinere sproeier te plaatsen , dan is de lucht brandstof verbeterd / groter verschil . Brander 3 sproeier 0,75 , brander 2 sproeier 0,65 brander 1 sproeier 0,50 , en nu heeft brander 3 ook sproeier 0,65 . P s controleer wel even of de lucht toevoer goed is . Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Huub Terheggen Geplaatst: 12 februari 2021 Auteur Share Geplaatst: 12 februari 2021 Bedankt voor de tip ik ga eerst de sproeiers veranderen. controleren van lucht toevoer. En ook de drukregelaar ga ik voor de zekerheid vernieuwen. En hopen dat we er op uit kunnen met de camper. Nogmaals dank. En blijf gezond. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: 12 februari 2021 Share Geplaatst: 12 februari 2021 Ok . Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
MaPut1951 Geplaatst: 28 juni Share Geplaatst: 28 juni Hi Supreme, werd door m'n zwager geattendeerd op dit (niet afgesloten) discussie-item. Mijn probleem Dometic EK10 kookplaat waarvan één pit, t.w. de grootste, identieke problemen geeft als waarover jullie spreken. Roet, soms geluid (sissen of "woefffff"), gele vlammetjes (i.p.v. de gebruikelijke blauwe), warmteverlies (lijkt althans zo). Per saldo niet zó lekker voor m'n vrouw tijdens koken. Nu is sprake van vervangen van sproeiers. Ben benieuwd waar die te koop zijn. Heb al gezocht bij parts.nl. Heb ook Dometic service center aangeschreven en Linders in Bakel verzocht eens even mee te denken. Wellicht kan ik met jullie ideeën de oplossing vinden? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: 10 juli Share Geplaatst: 10 juli Ma Put , ik had de sproeier toen laten verwisselen bij de dealer in mijn opdracht , daar na nooit meer problemen gehad tot 2022 toen is de camper verbrand . Bij mij was het een klein sproeiertje die die onder de brandereplaat zat en die kon je er zo uit draaien door de houder tegen te houden met steek 17 en met een dopsleuteltje er uit / in draaien . Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.