Ga naar inhoud

Elektrische camper verhuur!


Charlotte_LEAVV
 Share

Recommended Posts

Voor wie nog op zoek is naar duurzame vakantie ideeën!🌱
 
🌿 LEAVV is het eerste bedrijfje dat 100% elektrische campertjes verhuurt voor een super toffe klimaatbewuste roadtrip door Europa! 🚌🛣
Meer info op www.leavv.com
Hele nieuwe busjes, actieradius van 330 km, en zit/slaapplek voor 4 personen!
 
Samen met een vriend van me heb ik dit onlangs opgezet. Allebei groot reisliefhebber, maar ook van mening dat we er nu een puinhoop van maken in de toerisme!
We beginnen klein met 2 busjes vanaf eind april. Als het veel wordt gedeeld en geboekt hopen we te gaan groeien en dan écht verschil te kunnen gaan maken. That's the goal!🛣🌱🌍
 
Heb je vragen? Stuur me gerust een berichtje!📲

LEAVV camper1.jpg

Link naar reactie
Share on other sites

Ieder zijn mening.

Kansloos is een elektrische camper met een actieradius van 330 lm zeker niet.

Alleen even wennen aan het idee.

Wil mijn camper dit najaar verkopen om komende winter zelf een e-busje te kopen en om te bouwen. Er zijn in toenemende mate voldoende oplaadplekken. Je kunt er zo mee naar de noordkaap rijden merkte ik 2 jaar terug. De rest van Europa volgt snel.

Over een paar jaar word je met je vervuilende diesel steeds meer geweerd.

Is wel een dure grap, maar in gebruik en onderhoud verdien je het op termijn terug.

Ook de restwaarde zal itt dieselcampers de komende jaren niet fors terug lopen.

41 minuten geleden, HymerBoy zei:

en vind maar is een laadpunt op afgelegen plekken, pfft kansloos met 330km actie radius.

 

Link naar reactie
Share on other sites

De toekomst zal het zeker worden, maar je zegt onderhoud kosten lager, om de hoeveel jaar moeten die peperdure accus's vervangen worden, das ook een puntje om in te calculeren lijkt me bij aanschaf. Ik mis gewoon nog de vrijheid met maar 330km radius en van alles moeten plannen om maar een oplaadpunt aan te doen. Je kan niet effe van je route afwijken want dan zit je meteen knel. Ik heb vorig jaar in schotland nml welgeteld 1 oplaadpunt gezien. Ik wacht dus nog even....

Link naar reactie
Share on other sites

Op het accupakket geeft Toyota 15 jaar garantie of 1.000.000 km. Dus dat valt mee.

Wat oplaadpunten betreft: dat netwerk groeit razendsnel. Ik vind het geen probleem om aan mijn camperreizen de extra uitdaging van oplaadpunten toe te voegen. Daar zijn handige app's voor.

Het is een keuze en naast de financiele argumenten:  ik gun mijn kleinkinderen een leefbaar klimaat. En besef tegelijkertijd dat een leefbaar, stikstofarm milieu zeker niet alleen van mijn keuze afhangt.

Link naar reactie
Share on other sites

ik denk wel dat als je een actie radius van 330 km belooft, je dit ook eerst in een onafhankelijke test moet bewijzen. De meeste merken met een elektrische auto in het program halen in de praktijk iedere keer weer bakzeil omdat de afstanden die ze opgeven bij lange na niet gehaald wordt.  Als Toyota dus bij  een nieuwe lege bus een actie radius van 330km afgeeft hoeft dat niet te betekenen dat een tot camper omgebouwde bus met inventaris en 4 personen die 330km ook haalt.

Ik weet niet of aanbieder deze test heeft gedaan en zo ja hoe ziet de test eruit?

 

Link naar reactie
Share on other sites

Voertuigen van dit type (Opel, PSA, Toyota) hebben een reële rijafstand van circa 200 km op de snelweg. Praktische toepassing als camper op dit moment zal dan ook vooral een symbolische betekenis hebben. Echter, de ontwikkeling en het initiatief verdienen lof en navolging. Elektrisch (en op termijn waterstof) zijn de toekomst en iedere ontwikkeling/verbetering op dat gebied is welkom.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 9 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...