Charlotte_LEAVV Geplaatst: 7 februari 2021 Share Geplaatst: 7 februari 2021 Voor wie nog op zoek is naar duurzame vakantie ideeën! LEAVV is het eerste bedrijfje dat 100% elektrische campertjes verhuurt voor een super toffe klimaatbewuste roadtrip door Europa! 🛣 Meer info op www.leavv.com Hele nieuwe busjes, actieradius van 330 km, en zit/slaapplek voor 4 personen! Samen met een vriend van me heb ik dit onlangs opgezet. Allebei groot reisliefhebber, maar ook van mening dat we er nu een puinhoop van maken in de toerisme! We beginnen klein met 2 busjes vanaf eind april. Als het veel wordt gedeeld en geboekt hopen we te gaan groeien en dan écht verschil te kunnen gaan maken. That's the goal!🛣 Heb je vragen? Stuur me gerust een berichtje! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 7 februari 2021 Share Geplaatst: 7 februari 2021 Commerciële boodschappen horen niet op dit forum! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 7 februari 2021 Share Geplaatst: 7 februari 2021 (aangepast) en vind maar is een laadpunt op afgelegen plekken, pfft kansloos met 330km actie radius. 7 februari 2021 aangepast door HymerBoy Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Zwabber Geplaatst: 7 februari 2021 Share Geplaatst: 7 februari 2021 Ieder zijn mening. Kansloos is een elektrische camper met een actieradius van 330 lm zeker niet. Alleen even wennen aan het idee. Wil mijn camper dit najaar verkopen om komende winter zelf een e-busje te kopen en om te bouwen. Er zijn in toenemende mate voldoende oplaadplekken. Je kunt er zo mee naar de noordkaap rijden merkte ik 2 jaar terug. De rest van Europa volgt snel. Over een paar jaar word je met je vervuilende diesel steeds meer geweerd. Is wel een dure grap, maar in gebruik en onderhoud verdien je het op termijn terug. Ook de restwaarde zal itt dieselcampers de komende jaren niet fors terug lopen. 41 minuten geleden, HymerBoy zei: en vind maar is een laadpunt op afgelegen plekken, pfft kansloos met 330km actie radius. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 7 februari 2021 Share Geplaatst: 7 februari 2021 De toekomst zal het zeker worden, maar je zegt onderhoud kosten lager, om de hoeveel jaar moeten die peperdure accus's vervangen worden, das ook een puntje om in te calculeren lijkt me bij aanschaf. Ik mis gewoon nog de vrijheid met maar 330km radius en van alles moeten plannen om maar een oplaadpunt aan te doen. Je kan niet effe van je route afwijken want dan zit je meteen knel. Ik heb vorig jaar in schotland nml welgeteld 1 oplaadpunt gezien. Ik wacht dus nog even.... Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Zwabber Geplaatst: 7 februari 2021 Share Geplaatst: 7 februari 2021 Op het accupakket geeft Toyota 15 jaar garantie of 1.000.000 km. Dus dat valt mee. Wat oplaadpunten betreft: dat netwerk groeit razendsnel. Ik vind het geen probleem om aan mijn camperreizen de extra uitdaging van oplaadpunten toe te voegen. Daar zijn handige app's voor. Het is een keuze en naast de financiele argumenten: ik gun mijn kleinkinderen een leefbaar klimaat. En besef tegelijkertijd dat een leefbaar, stikstofarm milieu zeker niet alleen van mijn keuze afhangt. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 8 februari 2021 Share Geplaatst: 8 februari 2021 ik ga niet op het klimaat gebeuren in want dan wordt het een oneindige discussie Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Zwabber Geplaatst: 9 februari 2021 Share Geplaatst: 9 februari 2021 Is niet nodig wat mij betreft. Ik heb ook geen behoefte anderen te overtuigen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jelle Geplaatst: 9 februari 2021 Share Geplaatst: 9 februari 2021 ik denk wel dat als je een actie radius van 330 km belooft, je dit ook eerst in een onafhankelijke test moet bewijzen. De meeste merken met een elektrische auto in het program halen in de praktijk iedere keer weer bakzeil omdat de afstanden die ze opgeven bij lange na niet gehaald wordt. Als Toyota dus bij een nieuwe lege bus een actie radius van 330km afgeeft hoeft dat niet te betekenen dat een tot camper omgebouwde bus met inventaris en 4 personen die 330km ook haalt. Ik weet niet of aanbieder deze test heeft gedaan en zo ja hoe ziet de test eruit? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jelle Geplaatst: 9 februari 2021 Share Geplaatst: 9 februari 2021 Ik zie overigens nu op de foto dat het een Peugeot betreft. Die hebben de geloof ik de e-techniek van Opel. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
GeMa Geplaatst: 9 februari 2021 Share Geplaatst: 9 februari 2021 Voertuigen van dit type (Opel, PSA, Toyota) hebben een reële rijafstand van circa 200 km op de snelweg. Praktische toepassing als camper op dit moment zal dan ook vooral een symbolische betekenis hebben. Echter, de ontwikkeling en het initiatief verdienen lof en navolging. Elektrisch (en op termijn waterstof) zijn de toekomst en iedere ontwikkeling/verbetering op dat gebied is welkom. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
CaradoT135 Geplaatst: 9 februari 2021 Share Geplaatst: 9 februari 2021 Op 7-2-2021 om 15:16, Adriatik zei: Commerciële boodschappen horen niet op dit forum! Waarom zijn er dan een subforums voor verhuur, verkoop en stallingsruimte? Dat kan toch in de meeste gevallen alleen maar commercieel zijn. 2 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 9 februari 2021 Share Geplaatst: 9 februari 2021 1 uur geleden, CaradoT135 zei: Waarom zijn er dan een subforums voor verhuur, verkoop en stallingsruimte? Dat kan toch in de meeste gevallen alleen maar commercieel zijn. Particuliere verkoop wordt doorgaans niet onder commercie gerekend. Maar daar valt deze advertentie niet onder! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
CaradoT135 Geplaatst: 9 februari 2021 Share Geplaatst: 9 februari 2021 (aangepast) 1 uur terug, Adriatik zei: Particuliere verkoop wordt doorgaans niet onder commercie gerekend. Maar daar valt deze advertentie niet onder! Dit gaat over verhuur en dat kan net als bij stalling bijna niet anders dan commercieel zijn. 9 februari 2021 aangepast door CaradoT135 2 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 10 februari 2021 Share Geplaatst: 10 februari 2021 Als ik m’n camper een keer een paar weken wil verhuren, of ik een plek over heb in m’n garage waar een camper mag staan is dat wat mij betreft geen commerciële activiteit. Wanneer ik BTW moet afdragen is het dat wél! 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adrie Geplaatst: 30 november 2021 Share Geplaatst: 30 november 2021 wat een idioten heb je op deze site,wat en bemoeials...bah ze hebben zeker niets anders te doen dan iemand afzeiken !! succes met het verhuur,leuk initiatief!! 1 1 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 1 augustus Share Geplaatst: 1 augustus (aangepast) Of mensen waarschuwen, WLTP 330km is in de praktijk dus max 250km, ik rij zelf prive elektrisch door heel europa en weet dat het soms echt lastig is om laadplekken te vinden op meer afgelegen plaatsen. Ik mis dan gewoon de vrijhied om te gaan en staan wanneer en waar ik wil, dat maakt het campereren juist zo leuk. Dit is echt niet ontspannen rijden op deze manier want elke 200km moet je een paal vinden aangezien je nooit de 100% lading kan gebruiken. Mooi project maar voor nu mooi voor in NL denk ik. De poolcirkel bv wordt een ander verhaal, zeker bij lagere temperaturen als dan ook de actie radius dramatisch omlaag gaat. 1 augustus aangepast door HymerBoy Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.