Ga naar inhoud

Lange mensen buscampers


Lange Jan L
 Share

Recommended Posts

Ik zoek en zoek maar kan maar weinig vinden

Ik zoek een buscamper  automaat waar ik in kan staan die een minimale stahoogte van 195 moet hebben maar liefst iets hoger.

Twee enkele bedden, niet ouder dan 5 jaar en niet meer dan 50000 km op de teller 

Iemand een idee? Ik heb al gekeken om er een uit Duitsland te halen maar dat is zo een gedoe met BPM en dergelijke

Wie helpt ons verder?

Mijn huidige camper (6 persoons) verkoop ik dan weer door omdat deze te groot is geworden voor ons twee

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Op 9-2-2021 om 15:00, CaradoT135 zei:

Knaus Boxstar 630 me freeway is één die voldoet, maar redelijk zeldzaam als occasion. 

Wij zijn druk aan het zoeken gegaan en heb inmiddels naar een knaus 630 gekeken. Die bevalt ons wel alleen hikken we tegen de nieuwprijs aan van een nieuwe en dan met een (9 traps) automaat  

De optie voor een globe traveller valt voor ons af daar deze te kostbaar is (rond een ton) 

We kunnen eigenlijk geen goede tweede hands vinden. In Duitsland staat er wel het een en ander maar dan overwegen we toch een nieuwe te kopen, omdat de prijs niet zover uit elkaar ligt. Onze keuze valt op de Knaus BoxLife 630 ME. We vinden daar de douche eigenlijk niet mooi aan maar het biedt wel andere voordelen en wij douchen tot op heden nooit in onze camper

De aanschafprijs nieuw zit ruim 20000 euro tussen Nederland en Duitsland. Ik ga uitzoeken hoe dat dan met de BPM en BTW zit (geen eigen ondernemer) en of er mogelijkheden zijn om bijv. op Duits kenteken de eerste 6000 km te rijden (ff op en neer naar Madrid denk ik) waarna ik de camper in de stalling wil plaatsen  (ongeveer 6 maanden) tot het jaar erop voorjaar om hem dan te laten keuren. Dan is hij een jaar oud met 6000 km op de teller die ik zelf gereden heb met mijn vrouw. Nu uitzoeken wat me dat dan gaat kosten. Ik heb de berekening van 37.7 % plus 273 erop los gelaten maar dat lijkt niet te kloppen omdat hij dan boven de  90000 euro uit komt (waar hij staat kan en mag ook zij gelezen worden 🙂 )

Wordt vervolgd!

dank alvast voor de ideeën en het meedenken

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...