Ga naar inhoud

Gasflessen in Spanje


SchermTon
 Share

Recommended Posts

Deze winter willen wij met de camper naar Spanje. Nu lijkt me dat we met 2 volle gasflessen uit NL niet genoeg hebben voor 7 weken vakantie. Het kan ook daar koud zijn, en met verwarming aan gaat het wellicht snel leeg. Weet iemand van jullie hoe je dat kan doen met Spaanse flessen kopen? Wat voor flessen? Waar kan je die kopen? 

Ik lees op internet over problemen met certificering van gasinstallatie; is dat zo? 

Kan je je eigen drukventiel er op schroeven? kortom, wie heeft hier ervaring mee?

Groet, Ton 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Waarom schaf je geen (aluminium) LPG flessen aan, overal te vullen en nooit gas te kort.

De opmerking dat de LPG pompen van Repsol schaars zijn is grote onzin. Met de "MyLPG App"  kan je zien dat er enorm veel GPL (=LPG) stations in Spanje zijn.

Wij hebben met vele jaren in Spanje en Portugal nog nooit een gas tekort gehad.

aangepast door Dirk
  • Haha 1
Link naar reactie
Share on other sites

Nog een toevoeging op eerdere reacties van Magic Ed: Het is niet toegestaan en levensgevaarlijk om standaard gasflessen aan een GPL/ LPG te vullen.
Het is alleen verantwoord en toegestaan om officiele LPG flessen (met 8o% vulling) aan een pomp te vullen. !!!

 

  • Like 1
  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

@SchermTon.... Dirk heeft gelijk vwb de alu LPG flessen. Maar dit kan ook....Bij de meeste Repsol stations kan men propaan of butaan gasflessen kopen.Ik heb 4 jaar geleden een propaangasfles gekocht inclusief gas voor €18.95. Deze is wellicht wat duurder nu. Bij elke ferreteria = ijzerwarenwinkel, kan men een verloop kopen in 2 verschillende maten voor de aansluiting, een kleine maat en een grote voor de vulslang aansluiting. Wij Nederlanders hebben de grotere maat nodig. Deze heb ik toen gekocht voor €14.95. Is de gasfles leeg ruil je deze om bij de meeste Repsol stations voor ca. €11-13.

Deze fles wordt niet gevuld, je ruilt hem om en betaalt de inhoud.    quote Magic Ed "Moet je wel teruggeven voordat je Spanje verlaat want die kun je verder nergens vullen." 

Waarom je hem zou teruggeven is mij onduidelijk want je hebt hem betaald en geld krijg je niet terug ! En vermoedelijk ga je vaker naar Spanje en neem je hem gewoon mee.

Ga met 1 volle NL fles naar Spanje en koop daar dan een 2e fles bij Repsol, bij voorkeur de propaanfles, want als je naar huis gaat met nog gas in de fles is propaan beter voor de kou/vorst. 

Zelf heb ik 1 alu LPG fles die echt op heel veel plaatsen te vullen is zoals Dirk zegt maar je moet een buitenvulset hebben. De LPG flessen worden nooit zelf ter plekke gevuld.

Zo probeer ik altijd de Spaanse fles leeg te maken voor ik huiswaarts ga en ruil hem om zodat hij vol en klaar is voor de volgende reis.

 

Klembord010.jpg

113af26c95ba413021cef2d15aeea2ff.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Even een app aanmaken en zijn de gas stations snel gevonden in Spanje(Repsol ) ,het is inderdaad niet bezaaid zo als hier in Nederland ,wij hebben twee alu. 80% gasflessen met buitenvulling en eigenlijk nooit problemen in Spanje ,sterker nog als je geen verloopstuk hebt ,hebben ze die aan de tankstations en mag je die gebruiken ,dus gas hoeft zeker geen probleem te zijn 

aangepast door Hymer
Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 year later...

Iemand toevallig een grote volle Spaanse Repsol gasfles met propaangas nodig? Wij hebben er een te koop . Nieuwe drukmeter en aansluiting. Er staat op : Capaciteit 26,1 lt, tarra 14,2 kg, P.H, 30kg/cm2. Hoog 55 cm, omtrek 95  m. Wij hebben hem nooit gebruikt. Prijs 50€

06-23494149

aangepast door Jvgeel
Iets vergeten
Link naar reactie
Share on other sites

Jazeker, maar we hebben al contact met elkaar via Marktplaats ( Wim van der meer, Spijkenisse ). 
Enige wat ik zeker wil weten of de hoogte incl. adapter aansluiting ( 59 cm ) past in de gaskast van een Hymer Gold Edition uit 2008.

Moet ik dus even nameten.......maar wellicht zijn er forumleden die dit wel zeker weten ?? Dan hoor ik 't graag, scheelt mij weer een ritje naar de stalling.

 

Groeten Wim

Link naar reactie
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 1 month later...

Hoi ik heb een vraag over een Spaanse gasfles met zon klick systeem reduceer, achter het reduceer is de druk 30 mBar maar met de (Hollandse fles) zit hij direct aangesloten op de hoge druk kant van de fles via filter en DuoControl  CS Nu lees ik overal sluit gewoon je fles aan op het systeem maar dan ga je met 30 mar de Truma filter en regelaar in en volgens de specificaties werkt de Truma gasdruk regelaar dan niet.

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...