Ga naar inhoud

Recommended Posts

Op mijn camper zitten 2 LPG gasflessen. Op beide flessen staat een drukmeter maar het is nogal omslachtig om die (met behulp) spiegel af te lezen. Tot op heden stond ik wel veel op campings en was het gasverbruik enkel om sporadisch te koken.Ik gebruik mijn camper echt niet zoveel, maar ben toch verwonderd dat die drukmeters beiden steeds op bijna vol blijven staan.

Dit is nogal verwarrend en bij het einde van een reis kan ik er wel iets bijvullen, maar echt niet veel.

Ik vraag me af of er geen systeem bestaat om een betere meting te doen gedurende mijn reis, want 

steeds blijft de gedachte dat ik zonder gas zou kunnen vallen.

Nu plan ik een langere trip naar Scotland en ik zal er waarschijnlijk veelvuldig wild kamperen.

Indien geen andere meetmogelijkheid, heeft iemand ervaring en kan die me een idee geven hoelang men met 2 gevulde flessen verder kan op basis koken en verwarming s'nachts, maar ook frigogebruik bij stilstand.. Gewoon een schatting zou me reeds veel onzekerheid wegnemen.

Link naar reactie
Share on other sites

Wij hebben in 8 weken Groot-Brittannië van half augustus tot begin oktober twee keer LPG getankt, in totaal circa 35 liter. Met twee volle flessen doe je een hele tijd. Koken en de koelkast gebruiken niet veel gas. De kachel/boiler wel. 

Het metertje bovenop de LPG-fles is geen drukmeter, maar geeft de hoogte van de vlotter in de fles aan. De meter blijft vrij lang op vol staan en als hij eenmaal zakt, gaat dat vrij snel. De meter is niet heel nauwkeurig, maar geeft wel een redelijke aanwijzing.

Op bijna vol blijven staan en weinig kunnen bijvullen, lijkt mij daarom met elkaar in overeenstemming. 

 

Tankstations met LPG kun je vinden op https://www.mylpg.eu . Daarvan bestaat ook een app voor je telefoon.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...