Ga naar inhoud

Kachel start niet op, slechte accu????


wim R.Leewis

Recommended Posts

Ik het voorjaar heb een callenger monao 101 met een Truma combi C  kachel.

Deze heeft het uitstekend gedaan totdat ik deze in het najaar nodig had.

Hij wilde niet opstarten, nadat ik deze had laten repareren, losgesloten luchtslang) deed hij het weer.

Na 2 en een halve dag wilde hij niet opstarten. Nieuwe kachel, of is de spanning van de lichtaccu te laag?

Een van de redenen dat dreze kachels niet opstarten is een te lage gasdruk en of te lage accu spanning.

Ik heb twee zonnepanelen op dak en stond aangesloten op 240 volt op de camping.

S morgens brande  op het controle paneel van de lichtaccu een ledje minder.

Kan het zijn dat de lichtaccu slecht is en daarom de kachel niet opstart?

Hoe meet ik dat de accu naast 12 volt ook voldoende kracht levert?

Wim

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Wim , als je aan 240 volt staat zou  je zeggen dat er voldoende spanning op de boordaccu staat , na einde lading c.a 13,8 volt . Sluit een voltmeter aan op je accu en lees de spanning af , start nu de kachel en kijk wat de spanning is . 

Mijn ervaring was bij mijn boot , als de accu spanning iets te laag was tijdens het opstarten stop de kachel er mee , of ik hoorde het gas afsluit ventiel tikkeren .

Kan ook zijn dat de accuspanning wel voldoende is , maar bij de kachel te laag , doe dan ook een meting bij de kachel .

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid