Ga naar inhoud

V.B. Air Suspension


Ienencees060220
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ik wilde mijn camper laten keuren naar 3.5 ton. Mijn camper was al voorzien van een Goldsmith luchtvering . Dus ik dacht met een kleine wijziging zal dit wel lukken. Niet dus het werd kapitaal vernietigen . Alles er onder weg en alles vervangen door VB. Ze dachten ook niet echt mee. Dus maar niet gedaan. En alle overbodige zaken er afgehaald wat overbodig gewicht is.

aangepast door Ford Ranger
Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Wij hebben onder onze Knaus Boxstar Freeway 630 (heavy chassis ) van 2018 rondom VB air 4 C laten monteren inclusief het levelsysteem (optie). Het is aardig wat geld maar we hebben er geen dag spijt van. De bus rijdt nu heel comfortabel, is nog stabieler langs vrachtwagens e.d. en, eenmaal aangekomen op de P plaats, met 1 druk op de knop waterpas staan. We kunnen het van harte aanbevelen ! Wij hebben het laten inbouwen in Westerbork bij JS automotive. Supergoede service en alles volgens afspraak geleverd. We kunnen dit bedrijf dan ook aanbevelen.

Link naar reactie
Share on other sites

Wij hebben Goldschmitt luchtvering onder onze Carthago. Welke beter is weet ik niet, ik wil alleen maar zeggen dat we heel tevreden zijn over de luchtvering. De camper rijdt veel rustiger is stiller binnen daardoor. Minder zijwind gevoelig, gaat minder overhangen in de bochten. Bij ons zat er luchtvering onder bij aankoop van de camper.  € 7500,- uitgeven om het eronder te laten bouwen, daar zouden wij nog wel een paar nachtjes over moeten slapen.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 years later...

Beste,

 

Ik heb geen doede ervaring met vb full air. Na amper 46.000km  had ik problemen met de voorste balg aan bestuurderskant, na een zekere tijd zakte die. Het grootte probleem is dat ik toen in Spanje was en dat er maar 1 dealer was in Spanje, ongeveer 800km van waar ik stond. Gelukkig konden we zonder problemen verder rijden, wel met de nodige schrik. Onderweg heb ik nog een tweetal maal problemen gehad, omdat het systeem vast zat heb ik de zekering eruit getrokken en terug erin. Dan werkte het opnieuw en ben ik thuis geraakt. Na onderzoek bleek er kleine fit in deze balg te zitten. Maar doordat deze voorste balgen geïntegreerd zijn met de schokdemper moet je beide vervangen, kostprijs > 3000€ werkuren niet inbegrepen. Mijn garantie was verlopen (2 jaar en 150.000km). Ongelooflijk duur.

Om de volgende reden raad ik dit systeem niet aan: beperkte voordelen, te weinig dealers in het buitenland en te duure kosten voor reparatie.

 

Luc Gevaert 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...