Ga naar inhoud

Bpm aangifte voor camper boven 3500kg


hans51
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Boven de 3500 kg Ik heb deze zelf ingevoerd . Een Hymer 694 4800 kg ,moet RDW wel eerst aan gemeld worden, deze  moet gekeurd worden door monteur zware voertuigen ,Ik had het geluk dat deze net aanwezig was ,anders had ik een afspraak moeten maken ,maar dus ook boven de 3500 kg kun je zelf 

Link naar reactie
Share on other sites

De grens voor gewoon voertuig en zwaar voertuig ligt bij 3500 Kg LEEGGEWICHT. Dat geldt niet alleen voor de invoerkeuring, maar ook voor de APK.
Een camper met technisch toelaatbaar gewicht van bijvoorbeeld 4250 Kg kan dus best leeg onder 3500 Kg zitten en dan gewoon als normaal voertuig gekeurd worden bij de invoer en bij de APK (= APK klasse 2).
Echter voor de BPM-aangifte zit je vast aan een voertuig met het gewicht van 4250 Kg. Daar kunnen diverse bereken- en aangifte modules niet mee uit de voeten en kun je beter een bureau inschakelen dat de weg weet, anders betaal je snel te veel. Bij ons wist www.SFA-Parkstad.nl de BPM-aamgifte bijna 1000,- euro lager op te stellen dan ik zelf had berekend. En die aangifte is zonder meer door de fiscus aanvaard.

Link naar reactie
Share on other sites

O ja, nog dit. Bij het aanmelden voor de invoerkeuring bij de RDW komt dit in beeld:

Voertuigselectie

Kies uit onderstaande lijst het soort voertuig.
Let op dat u het juiste voertuig kiest, dit is van belang voor het maken van een juiste keuringsafspraak. Als u niet de juiste voertuigsoort kiest kan het gebeuren dat de keuring niet kan worden uitgevoerd. Uitleg over de verschillende voertuigsoorten staat vermeld bij het vraagteken.
Kies het type voertuig:

Personenauto ≤ 3500 kg

Personenauto > 3500 kg

Dus de verkeerde keuze maken is omkeren, geld kwijt en nieuwe afspraak maken. Dan heb jij "Hymer" dus veel geluk gehad dat ze hem toch gekeurd hebben.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...