Ga naar inhoud

Hulp/garage gezocht elektronische problemen Fiat Ducato 1992


d.schutters

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben opzoek naar iemand of een garage die mij kan helpen met het oplossen van elektra problemen.
Al een tijdje hebben we last van vreemde gebeurtenissen met de spanning en aansturing van elektra in de bestuurderscabine.

In de opbouwgedeelte zelf hebben we geen problemen met de elektra.

 

Hieronder een aantal zaken die zich voordoen:


*  Bij het aanzetten van de kachel op maximaal werken de knipperlichten niet meer.
*  Bij het aanzetten van de lichten werken de knipperlichten extreem langzaam en schommelt de temperatuursensor naar onjuiste waardes.

*  Linker koplamp geeft minder licht dan de rechter koplamp (dit is onlangs gebeurd)

 

Zo zijn er nog wel een paar andere vreemde dingen waar ik niet de oorzaak van weet maar lijken allemaal te maken te hebben met elektra.
De motoraccu is recent vervangen en deze geeft goede waardes aan met de multimeter, bij het lang stilstaan koppelen we de motoraccu en de huishoudaccu los.
Ik heb wat navraag gedaan wat mogelijke oorzaken kunnen zijn en het lijkt te maken te hebben met slechte massapunten.
Ik vindt het moeilijk om het zelf op te lossen en zoek daarom hulp of een garage die hier ervaring mee heeft.
Voor ons onderhoud brengen we de camper naar Profile Tyrecenter Aalsmeer maar ik denk dat als ik hier heen ga het een hele hoop geld gaat kosten voordat er duidelijkheid is.

 

Ik hoor het wel als er iemand een idee heeft.

 

Mvg,

Dennis

Link naar reactie
Share on other sites

Zoals ik de storingen lees , zal ik het inderdaad eens zoeken in de massa aansluitingen , 1e van af de accu naar de carrosserie / motor, er kan ook een verbinding zitten tussen de motor en de carrosserie , en dan kunnen er nog ergens stekker verbindingen zitten .

Als u strat kabels heeft doe dan ees een kabel aan de min van de accu en een aan het ( schonen /blankeplaats  ) motorblok , gaan dan een kijken hoe het nu is , nog niet goed doen dan een tweede kabel er bij van de min van de accu naar de carrosserie eb ergens wat blankscheuren , ga dan weer een kijken .of dan goed is .

 

Heeft hij het ook als de motor loopt ? .

 

Lukt het niet , dan naar  een gewone garage of naar een fiat bedrijfswagen dealer . 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 5 months later...

Is dit probleem al opgelost? Ik ben benieuwd naar de ervaringen. 
Zelf heb ik soortgelijke vreemde verschijnselen gehad en ik heb mij gek gezocht. Uiteindelijk bleek het probleem veroorzaakt door een defecte zekeringhouder tussen huishoud accu en schaud elektroblok. Doordat de zekeringhouder kapot was bleek het contact te jitteren wat de nodige storing veroorzaakte in het hele elektrische circuit inclusief de cabine. Toen ik de zekering er uit haalde waren de problemen weg. Het vervangen van de zekeringhouder bleek de oplossing. 

Link naar reactie
Share on other sites

Edward,

 

Ja, het is inmiddels opgelost. Het was wel een goed uitzoekwerkje wat door de garage is gedaan.
Accupolen zijn vervangen en losse bedrading weggehaald die in de loop der jaren is gaan rondslingeren zonder functie.
Op beide accu's nu een draaiknop op de minpool gezet voor het wegzetten in de stalling.
Alles werkt nu weer zoals het moet! Bedankt voor je bericht.

 

Gr

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid