Ga naar inhoud

Leveler van E&P (M en M Pro) of AL-KO HY4


Gerben J
Go to solution Solved by Camper-T,

Recommended Posts

  • Solution

E&P is opgenomen in de stal van Al-Ko, waardoor beiden partijen (deels) samenwerken in de verdere ontwikkelingen van o.a. levelsystemen.

Echter blijft E&P gewoon bestaan en zijn eigen levelsystemen maken, zo ook de nieuwe M Pro.

 

Globaal doen de levelsystemen van E&P en Al-Ko procies het zelfde, alleen de bediening is net wat anders. De prijzen verschillen niet veel.

Het optionele weeg-systeem kennen beiden merken ook, al is dit meer een globale weging en niet persee heel accuraat.

 

Ik heb zowel E&P op de beurs, als ook enige gebruikers gesproken. De gebruikers zijn gemiddeld genomen prima tevreden met het systeem.

Hieruit kwam ook dat een levelsysteem niet heilig is en een camper op lastige ondergrond niet altijd waterpas krijgt, ook handmatig niet.

 

Als ik mocht kiezen dan zou ik nu voor de E&P M Pro gaan. Al-Ko is ook prima maar ik vind de handbedining en/of app persoonlijk wat minder.

Hier in Nederland ervaringsdeskundigen van een Al-Ko levelsysteem vinden wordt iets lastiger, dit levelsysteem is in Duitsland meer populair.

Als je meer over het M Pro systeem wilt weten kun je een vlog van Camptrend terugvinden op YouTube. Daarin zie je montage en werking.

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid