Ga naar inhoud

Camper kopen in Spanje


Aartviss
 Share

Recommended Posts

Hallo, ik wil een camper kopen in Spanje en die daar ook laten staan.

Dat geeft mij de mogelijkheid om zo vaak en zo lang ik wil naar Spanje te gaan en mijn eigen mobiele verblijf daar te hebben.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Link naar reactie
Share on other sites

Ja hoor, dat kan. Moet je wel even een Spaans BSN nummer aanvragen. Dan komt die gewoon op jouw naam en kun je ook een rekening openen bij een bank in Spanje. Hoewel, je kunt ook een gratis betaal- en spaarrekening openen bij de Openbank.nl in Den Haag. Dan krijg je ook een Spaans Ibannummer en profiteer je ook van een veel hogere rente op de spaarrekening dan hier in Nederland.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Aart, ik ben benieuwd hoe je dat gaat regelen. Eenmaal een NIE nummer kan je inderdaad een camper met Spaanse kentekenplaat kopen maar die camper zal dus een domicilie moeten hebben. Een adres waar men bijv. post naartoe kan sturen. Post voor medelingen, voor bijv. snelheidsboetes enz. Tevens zal de gemeente een adres willen hebben voor de impuestos de circulación. (wegenbelasting) Verzekeren zal ook in Spanje moeten gebeuren. Tot slot: Vanaf 4 jaar na aankoop zal je een nieuwe camper (< 3500 kg) 1 keer per 2 jaar naar de ITV moeten voor de keuring. (Spaanse APK) Na 10 jaar ieder jaar. Na iedere keuring krijg je een nieuwe sticker op de voorruit met jaartal en maand van keuring. Misschien weet je dit alles? Misschien ook niet. 

aangepast door Don Esteban
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...