Ga naar inhoud

Import camper op kenteken duurt erg lang


CamperAssen
 Share

Go to solution Solved by Magic Ed.,

Recommended Posts

Op 9 maart kochten wij een camper, 2jr oud en geïmporteerd uit Duitsland. Dethleffs integraal.

Nu, ruim 5 weken later, hebben wij de camper nog steeds niet omdat deze nog niet op kenteken staat.

Volgens het verkopende camperbedrijf is de keuring direct naar de RDW verstuurd en is de goedkeuring doorgestuurd naar de belastingdienst voor de BPM vaststelling.

Ons wordt verteld dat er achterstand is bij de belastingdienst.

Herkennen jullie dit? Is er iets wat ik zelf kan doen om het te bespoedigen?

Bij de aanschaf van onze vorige camper in 2021 doorliepen we dit proces in 2 weken. 

Alvast bedankt voor de reactie. 

Link naar reactie
Share on other sites

ik weet niet beter dat het idd vrij snel geregeld is, ik heb mijn beide campers zelf geimporteerd, afspraak rdw maken, keuren en BPM indienen paar dagen later heb je je kenteken, dan camper tarief aanvragen bij de belastingdienst,  in die tussentijd kan je gewoon rijden als je het kenteken hebt, dat camper tarief is met terug werkende kracht dus je krijgt de teveel betaalde wegenbelastingt terug als je eenmaal het camper tarief hebt. Kenteken staat dus los van de belastingdienst. En het zijn ambtenaren dus dat gaat allemaal niet zo snel wink wink....

aangepast door HymerBoy
  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • Solution
Geplaatst: (aangepast)
20 uren geleden, CamperAssen zei:

Op 9 maart kochten wij een camper, 2jr oud en geïmporteerd uit Duitsland. Dethleffs integraal.

Nu, ruim 5 weken later, hebben wij de camper nog steeds niet omdat deze nog niet op kenteken staat.

Volgens het verkopende camperbedrijf is de keuring direct naar de RDW verstuurd en is de goedkeuring doorgestuurd naar de belastingdienst voor de BPM vaststelling.

Ons wordt verteld dat er achterstand is bij de belastingdienst.

Herkennen jullie dit? Is er iets wat ik zelf kan doen om het te bespoedigen?

Bij de aanschaf van onze vorige camper in 2021 doorliepen we dit proces in 2 weken. 

Alvast bedankt voor de reactie. 


Dit is onmogelijk. Wij hebben in deze periode via klanten meerdere campers op kenteken laten zetten. Nooit langer dan twee weken voordat ze konden rijden.
Indien de RDW hem goedgekeurd heeft dan kun jij zelf met het chassinummer en jouw Digid bij de fiscus online (proforma) BPM-aangifte doen. Dus kijken of hij daar beschikbaar is, zo niet is hij nog niet door de RDW.
De fiscus heeft hierbij nooit achterstand want de online aangifte is volledig geautomatiseerd en binnen één uur heb je een e-mail met het betaalverzoek voor de BPM. Betaal je dat met internet bankieren direct op die dag, dan ligt binnen twee werkdagen de nieuwe kentekenkaart in de brievenbus (komt als gewone briefpost per PostNL). Met die kaart ga je naar de automaterialen zaak en laat de kentekenplaten maken. 
Zo te lezen houden ze jou dus aan het lijntje met smoezen.
Succes verder.
 

aangepast door Magic Ed.
  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...