Ga naar inhoud

Schoonwater tank legen Chausson welcome 95


 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal, wij zijn echte beginnende camperaars, en kochten een Chausson Welcome 95 uit 2003.

 

Ik wilde de schoonwater tank leeg laten lopen en draaide de kraan onder de camper aan de bestuurderszijde open. Er liep een beetje water uit, maar de tank bleek toch nog op een derde vol te staan. Mijn aanname was dat die kraan bedoeld is om de schoonwater tank leeg te laten…..

Aan de ander kant van de camper bevindt zich nog zo’n kraan. Ik ga er van uit dat dat de vuilwatertank betreft.

 

Waar ga ik hier de fout in : Kan ik de schoonwater tank niet met een kraan leeg laten lopen? Heeft een camper twee afvoeren voor vuil water, en zo ja waarom dan.

Als dat niet de manier is om de schoonwater tank te legen hoe pak ik dat dan aan??

 

Heerlijke beginners vragen op de ontdekkingstocht, nog voor aanvang van de eerste reis!!

Link naar reactie
Share on other sites

Niet echt op gelet tot nu toe, maar ik heb van andere reacties begrepen dat het een vuilwater afvoer kraan betreft... Ik heb geen andere kunnen ontdekken, dus moet eerst via de kraan naar de vuilwatertank en zo weg. Gisteren heb ik maar gewoon ouderwets leeg geheveld.. werkt natuurlijk ook.

Link naar reactie
Share on other sites

Wanneer een derde van de tank nog vol is kan dat onmogelijk komen omdat de camper niet waterpas staat, tenzij je op een wel héél erg stijle helling staat.

De vraag is wel hoe je weet dat de tank niet leeg is. Het peil wordt soms slecht aangegeven wanneer de sensor z’n beste tijd heeft gehad. Je kunt meestal op de tank (onder een bank b.v.) een grote opening losdraaien zodat je in de tank kunt komen. Meestal kun je in de tank een dop omhoog trekken. Zo komt dan een afvoer vrij.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...