Lyke Geplaatst: 8 maart Share Geplaatst: 8 maart Als we ad blue willen tanken vanuit een bij een pomp gekochte jerrycan is de bijgeleverde schenktuit te slap om het klepje van de tank open te duwen, dus dan lukt tanken niet. Wat kunnen we hieraan doen? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Rijk Geplaatst: 8 maart Share Geplaatst: 8 maart Vul altijd rechtsreeks in de camper. Geen geknoei en kan weer heel wat kilometers rijden. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Don Esteban Geplaatst: 8 maart Share Geplaatst: 8 maart Ik heb kortstondig een (veel te kleine) Carthago gehad die ook Ad Blue lustte. Ik heb als schenktuit deze trechter gebruikt. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Camper-T Geplaatst: 8 maart Share Geplaatst: 8 maart 1 uur geleden, Rijk zei: Vul altijd rechtsreeks in de camper. Geen geknoei en kan weer heel wat kilometers rijden. Die volg ik even niet... Hoe bedoel je dit precies? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Rijk Geplaatst: 8 maart Share Geplaatst: 8 maart Bij tankstation de vulslang rechtstreeks in de opening van auto. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Lyke Geplaatst: 8 maart Auteur Share Geplaatst: 8 maart Dat snap ik maar niet elk tankstation heeft Ad Blue om gewoon te tanken. Daarom hadden we dus juist een jerrycan met AdBlue gekocht. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
van der Honing Geplaatst: 8 maart Share Geplaatst: 8 maart (aangepast) Let op! Maak de AdBlue tank niet tot de nok vol want dan kan de sensor niet meer meten en krijgt u storingsmeldingen. Ik tank daarom nooit meer met een losse jerrycan maar altijd aan de pomp. Kijk op YouTube voor verdere uitleg. Zeer de moeite waard. Op het dashboard wordt ruim van te voren aangegeven wanneer AdBlue bij getankt moet worden (2600km). U heeft ruim de tijd om een tankstation met AdBlue te vinden. 8 maart aangepast door van der Honing 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Lyke Geplaatst: 9 maart Auteur Share Geplaatst: 9 maart Hoeveel km kun je nog rijden als display aangeeft dat je AdBlue moet tanken? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Solution HymerBoy Geplaatst: 9 maart Solution Share Geplaatst: 9 maart (aangepast) dat staat in je instructie boekje. 1e melding kan je vaak nog paar 100km, mijn camper geeft aan hoeveel km nog, maar wacht niet tot de laatste melding want dan start ie niet meer. Verder heb ik een keer een adblue jerrycan gekocht met de juiste tuit, nu gebruikt ik die om te vullen bij een adblue tankstation, heb ik altijd 10 liter in de camper liggen mocht ik een melding krijgen. Deze heb ik. 9 maart aangepast door HymerBoy Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.