Ga naar inhoud

Ad Blue tanken


Lyke
Go to solution Solved by HymerBoy,

Recommended Posts

Als we ad blue willen tanken vanuit een bij een pomp gekochte jerrycan is de bijgeleverde schenktuit te slap om het klepje van de tank open te duwen, dus dan lukt tanken niet. Wat kunnen we hieraan doen?

Link naar reactie
Share on other sites

Let op! Maak de AdBlue tank niet tot de nok vol want dan kan de sensor niet meer meten en krijgt u storingsmeldingen.

Ik tank daarom nooit meer met een losse jerrycan maar altijd aan de pomp.

Kijk op YouTube voor verdere uitleg. Zeer de moeite waard. 

Op het dashboard wordt ruim van te voren aangegeven wanneer AdBlue bij getankt moet worden (2600km). U heeft ruim de tijd om een tankstation met AdBlue te vinden. 

 

aangepast door van der Honing
  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • Solution
Geplaatst: (aangepast)

dat staat in je instructie boekje. 1e melding kan je vaak nog paar 100km, mijn camper geeft aan hoeveel km nog, maar wacht niet tot de laatste melding want dan start ie niet meer. Verder heb ik een keer een adblue jerrycan gekocht met de juiste tuit, nu gebruikt ik die om te vullen bij een adblue tankstation, heb ik altijd 10 liter in de camper liggen mocht ik een melding krijgen.

 

Deze heb ik.

 

Schermafbeelding 2024-03-09 om 10.56.36.png

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid