PeterJa Geplaatst: 1 maart Share Geplaatst: 1 maart Wij hebben al een tijdje storingen in de cruise Control van onze Fiat Ducato. Deze werkt niet meer - geen reactie na instellen via schakelaar. Ook krijgen we recentelijk regelmatig de waarschuwing Hill holder werkt niet tijdens het rijden. Verder heeft de camper ook startproblemen bij koud weer, beneden de 10 °C . Als je de camper dan wil starten slaat hij bijna meteen af na het starten. Hij start wel goed als je het gaspedaal een beetje intrapt. We hebben nu de boordcomputer laten uitlezen. Er zitten storingen in de communicatie van de diverse computers, alle aansluitingen zijn gecontroleerd door de garage maar ze hebben daar niets raars kunnen vinden. Om deze storingen te kunnen herstellen zijn de volledige schema’s en een monteur nodig die ruime ervaring heeft met Fiat Ducato storingen. Aldus de garage… De volgende storingen zijn uitgelezen: p0812 achter wiel versnelling hapert c1217 signaal achter wiel versnelling continu aan 40019 can data bus onderbreking u0019 can data bus electrische storing Mijn vraag nu, weten jullie wat dit kan zijn? Of kent iemand een monteur/garage die deze storingen kan verhelpen? We zijn al bij zoveel garages langs geweest, maar tot nu toe is niets gelukt. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 1 maart Share Geplaatst: 1 maart Vraag eens bij Smits, campergarage in Ede. Hij heeft voor veel problemen een oplossing. Ik heb geen belang, maar wel goede ervaringen met deze garage. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
DJSmiley Geplaatst: 1 maart Share Geplaatst: 1 maart (aangepast) Welk bouwjaar? Mijn eerste gedachte is een massaprobleem. Bij de X250 serie is dat heel bekend en dat geeft de meest gekke symptonen. Bij die modellen is het de massakabel tussen chassis en motorblok, lintkabel die onder het luchtfilterhuis zit (dus niet de kabel van de accu onder de voeten maar in de motorruimte) De CC is vaak vuil/slecht contact in de bedienhendel. Met name de eerste bouwjaren (2006-2010 van de X250 serie hebben dat probleem nog wel eens. Dat is relatief eenvoudig te verhelpen door de hendel uit elkaar te halen en schoon te maken (half uurtje werk). Afdekkap onder de stuurkolom verwijderen en dan kun je de CC hendel eruit klikken en loshalen. Het zou ook nog oxidatie kunnen zijn op de stekker van de ECU. Bij de eerste serie X250 komt het rubber van de voorruit los van de ruit waardoor er water de motorruimte in kan lopen en de ECU stekker problemen kan gaan geven (die zit rechtsachter vanaf de voorzijde gezien, dus aan de bestuurderszijde) Gasklephuis kan ook rare problemen geven, maar jouw uitgelezen meldingen en symptonen lijken daar niet echt op te duiden. 1 maart aangepast door DJSmiley Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
PeterJa Geplaatst: 2 maart Auteur Share Geplaatst: 2 maart Bedankt voor alle reacties tot zo ver, we gaan er mee aan de slag. De camper is van het bouwjaar 2012. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
PeterJa Geplaatst: 2 maart Auteur Share Geplaatst: 2 maart volgens mij heb ik de stekker van de ECU gecontroleerd, klopt het dat die naast de start accu zit, in het woongedeelte? (Het is een integraal camper) Of is dat de ABS computer? Die zagen schoonheid. Verder ook het massa kabeltje tussen het chassis en motorblok losgemaakt, gecontroleerd en schoongemaakt, helaas ook dat hielp niet. We denken nu dat de problemen van de camper in de versnelling sensor van de ABS van de achterwielen liggen. Zal binnenkort twee nieuwe sensoren bestellen en die vervangen van de achterwielen. Nog andere tips? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
PeterJa Geplaatst: 29 maart Auteur Share Geplaatst: 29 maart Na mijn laatste bericht van 2 maart zijn de volgende werkzaamheden nog verricht aan de camper – dit in overleg met een expert in het bezit van zeer goede uitleesapparatuur: Foutcodes zijn gewist Brandstof Rail Sensor is er afgehaald en schoon gemaakt Lucht massa Meter (LLM) is vervangen Er was een foutcode die wees op lekkage in de slang tussen de motor en turbo, weet niet meer of die foutcode er nog is De Cruise control foutcodes zijn gewist Helaas nog steeds problemen met het starten en ook de cruise control werkt nog steeds niet. Nu ook een niet werkende achteruitrij camera (na bezoek aan garage). Heeft iemand nog suggesties? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.