Ga naar inhoud

Onjuiste categorie tolwegheffing camper


Adri
 Share

Recommended Posts

 In oktober 2019 zijn wij met onze camper via de tolweg grens Spanje naar Lyon gereden. Tot onze grote schrik kwamen wij erachter dat we niet in categorie 2 maar in categorie 3 waren aangeslagen. Ik heb daarna tot twee maal toe het bedrijf Vinci Autoroutes aangeschreven die deze autoroute beheerd. Maar ondanks mijn bijgevoegde bewijzen geen gelijk gekregen. 

Vraag; zijn er meer camperaars die onjuist worden aangeslagen en wat kan ik nog meer doen om mijn teveel betaalde heffing terug te krijgen.

Link naar reactie
Share on other sites

Een tolkastje (grenzeloze Top Europ Badge) voor Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië vraagt u hier zeer voordelig (19,- euro) aan: Franse Area Tolbadge. NB. De maandelijkse kosten worden alleen in rekening gebracht bij daadwerkelijk gebruik per land.
En met deze tolbadge kan alleen klasse 1 of 2 afgerekend worden. Scannen ze u fout dan gaat de boom niet open en ramt u op de rode knop en roept "klasse deux". Dan doen ze gewoon open en rijdt u in de juiste klasse door. Neemt u de 30 km/h poortjes die minder streng staan afgesteld dan is stoppen nooit aan de orde en klasse 2 altijd hetgeen u betaalt.

Hoe hebt u de klasse 3 (ten onrechte) betaald? Als dat met een creditkaart is dan kunt u het bedrag door hen laten terugboeken als een foutief ongeoorloofde inhouding. Dan moet de andere partij bewijzen dat u dit bedrag wel verschuldigd bent.


 



 

aangepast door Magic Ed.
Link naar reactie
Share on other sites

Beste lezers.

Pas op met een tol kastje.Wanneer er iemand voor je staat met een auto ga er dan niet te dicht  achter staan.De auto voor je doet dan net of deze aan het betalen is oid echter wanneer jij als volgende auto er te dicht op komt gaat de boom open op jouw badge en sluit vervolgens weer,echter wanneer jij dan aanstalte geeft om te rijden gaat deze wederom open op jouw tolbadge dus 2 keer betalen.

Link naar reactie
Share on other sites

21 uren geleden, admin zei:

Beste lezers.

Pas op met een tol kastje.Wanneer er iemand voor je staat met een auto ga er dan niet te dicht  achter staan.De auto voor je doet dan net of deze aan het betalen is oid echter wanneer jij als volgende auto er te dicht op komt gaat de boom open op jouw badge en sluit vervolgens weer,echter wanneer jij dan aanstalte geeft om te rijden gaat deze wederom open op jouw tolbadge dus 2 keer betalen.


Dit is onmogelijk want dan heb jij bij de tweede keer geen beginpunt op de tolweg en blijft de boom dicht. Vervolgens ram je op de rode knop en komt er hulp aan. Die leest jouw badge uit en ziet dat je al betaald hebt en laat je gewoon doorrijden. Geen bangmakerij hier dus.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 29-12-2019 om 22:05, Adri zei:

 In oktober 2019 zijn wij met onze camper via de tolweg grens Spanje naar Lyon gereden. Tot onze grote schrik kwamen wij erachter dat we niet in categorie 2 maar in categorie 3 waren aangeslagen. Ik heb daarna tot twee maal toe het bedrijf Vinci Autoroutes aangeschreven die deze autoroute beheerd. Maar ondanks mijn bijgevoegde bewijzen geen gelijk gekregen. 

Vraag; zijn er meer camperaars die onjuist worden aangeslagen en wat kan ik nog meer doen om mijn teveel betaalde heffing terug te krijgen.


Hoe hebt u de klasse 3 (ten onrechte) betaald? Als dat met een creditkaart is dan kunt u het bedrag door hen laten terugboeken als een foutief ongeoorloofde inhouding. Dan moet de andere partij bewijzen dat u dit bedrag wel verschuldigd bent. Gebruik geen Quote svp want dat gaat bij u mis. Gewoon uw antwoord hieronder schrijven.

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Ja Adrie dat kan kloppen.
Bij de begeleiding van de invoer van onze Duitse camper kregen wij dit advies mee:

 

Voor campers die zijn aangepast voor invaliden geldt bij tolwegen in Frankrijk een speciale tariefgroep, namelijk tariefgroep-1.

 

Om voor tariefgroep-1 in aanmerking te komen moet er een:

- rolstoelsticker op de linkerkant van de voorruit geplakt zijn.

- de Europese invalidenkaart getoond kunnen worden.

- een vermelding op het kenteken of rijbewijs staan, waarmee u kunt aantonen dat de camper speciaal is aangepast voor uw handicap.

- mag de camper (zonder opbouw) niet hoger zijn dan 3.0 meter en niet zwaarder zijn dan 3500 kg.

Voldoet u aan ALLE voorwaarden dan komt u voor het verlaagde tarief in aanmerking.

 

Voldoet u hieraan dan nog is het tegenwoordig niet eenvoudig om tariefgroep-1 af te rekenen. Een automatische tolbadge kan dat niet, ook de poortjes met creditcardbetalingen zijn daarvoor niet geschikt en de 30 km/h-poortjes mag u ook niet gebruiken. Bij nadering van een tolwegpoortje moet u een spoor zoeken waarboven het symbool van een mannetje brandt. Vaak zijn die er helemaal niet meer tegenwoordig. Zorg dan in elk geval dat alle bovengenoemde zaken binnen hand bereik liggen. Bij een bemand poortje zegt u tegen de medewerk(st)er “classe une” en toont u de invalidenkaart. Is er geen bemand poortje, dan stopt u voor de gesloten boom en drukt op de rode knop. Via de intercom zegt u dan “classe une à cause de infirmité”. Daarna passen ze het bedrag aan op de betaalzuil of sturen ze iemand langs om uw papieren te controleren.

Met vriendelijke groet en succes,

 

Mw. M. Lindelauf
Team
www.SFA-Parkstad.nl
 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...