Ga naar inhoud

Campingaz alternatief buiten Europa


jasperbvt

Recommended Posts

Hoi NKC-forumleden, 

 

ik ben nieuw op dit forum en hoop veel van jullie kennis te mogen gebruiken (en waar ik kan, zal ik uiteraard ook mijn kennis inbrengen). Wij hebben een Volkswagen T4 Syncro California en hebben het plan opgevat om hiermee op lange reis te gaan naar Centraal-Azië. 

 

Een probleem waar ik dan al snel tegenaan loop, is de verkrijgbaarheid van Campingaz buiten Europa (of uberhaupt in Oost-Europa). Heeft misschien iemand ervaring met dit probleem in deze regio's? De T4 maakt gebruik van een gasbun waar de Campingaz 907 precies in past. 

 

Van welke alternatieve gassoort kan ik het best gebruik maken en hoe ga ik om in die landen met het hervullen/omruilen hiervan?

 

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. 

 

Thanks

Jasper

Link naar reactie
Share on other sites

Sinds ik met een camper rijd, heeft zich dat probleem nog niet echt voorgedaan. Toen ik nog traditioneel rondtrok, met tent en toestanden in de bergen en zo, ben ik resoluut voor benzine gegaan. Als het enkel om te koken is, zijn benzinebranders iets zwaarder, maar met een liter benzine kom je dan al gauw een tijdje toe. Merken als coleman en optimus, hebben uitstekende brandertjes die op benzine werken. Coleman heeft zelf een tweepits familiale brander, waarop je een oventje kan plaatsen...

Ik had ooit een brandertje uit het voormalige oostblok (Polen), en daar kon je heel gewone eurosuper mee branden....

Tamusement met je zoektocht,

Peter

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid