Ga naar inhoud

Thetford koelkast werkt niet op gas.


PSM
 Share

Recommended Posts

 

Mijn Thetford koelkast werkt perfect op 220 V maar niet op gas. Hij geeft een mooi blauw vlammetje maar koelt niet. De camper staat al een maand bij de dealer maar daar komen ze er ook niet uit. Dit probleem hebben ze nog nooit meegemaakt. De service van Thetford staat blijkbaar ook op een zeer laag pitje want van daaruit krijgen ze geen antwoord.

Heeft iemand dit ook bij de hand gehad en wat is dan de oplossing?

Link naar reactie
Share on other sites

Dank voor je reactie. Dit ga ik zeker proberen. Maar daarbij heb ik wel mijn twijfels want de brander geeft nu een mooie vlam en ik weet niet of een klein verschil in gasdruk de oplossing is. Mijn inziens zou de koelkast bij te kleine (of te grote) vlam toch wel iets moeten koelen.

Link naar reactie
Share on other sites

Probleem opgelost! Ondanks dat de gasdruk goed was met een mooie vlam werkte de koelkast niet. Oorzaak was vervuiling in het gaatje van de sproeier waardoor de vlam te klein was. Mijn redenering van een klein vlammetje een klein beetje koeling klopte dus niet.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...