Ga naar inhoud

camper


ton ria
 Share

Recommended Posts

hallo allemaal  wij staan veel Op Camperplaatsen  heel Europa wat me Op valt, zijn er ook mensen die klagen over loslopenden en blaffende honden rond de camper die geen hond hebben zo als wij ,maar ja 10 op 10 hebben een hond .dus er word niet veel geklaagd, de honden liefhebber zal wel zeggen dan moet je naar camping gaan .zeg ik van ons heeft jullie geen last ,dan ook van de honden bezitters. hond aan de lijn en niet tegen onze camper plassen  P.S ik bestel een bord (verboden voor honden ) bij onze camper aan de fietsen drager ,zal wel veel kritiek wand wij zij in de minderheid

Link naar reactie
Share on other sites

Hallo Ton en Ria,

jullie zijn niet de enigen die overlast ervaren. Je wordt al snel als hondenhater uitgemaakt, maar dat slaat de plank volledig mis. De hond kan er niets aan doen. Het ligt aan de baasjes. Wij zijn gek op honden. De baasjes nemen echter niet hun verantwoordelijkheid.

Het ergste zijn de baasjes met kleine hondjes. Ze behandelen ze niet als hond maar als hun baby. Op de camperplaats waar wij overwinteren heeft dit ook al tot wrijving geleid. De baasjes houden zich niet aan de regels ( aan de lijn, uitwerpselen oprapen, buiten het terrein uitlaten). Vooral als het donker is vergeten ze regels omdat ze geen zin meer hebben in een wandeling met de hond en dat beestje moet dan zijn behoefte ter plekke moet doen, maar natuurlijk niet op hun eigen stekkie, nee, het liefst bij die van de  buren. 

Natuurlijk zijn er ook fatsoenlijke hondenbezitters, maar die zijn met onze ervaringen zeker niet in de meerderheid. Als het mij stoort blijf ik ze aanspreken en er op wijzen. Soms helpt het. 

Groet Jelle

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

goedemorgen op deze grijze regendag,

Met hond op reis zijn en last hebben van honden die loslopen, al dan niet door hun eigenaren losgelaten. Ik ben geen ervaringsdeskundige zogezegd. Ik reis nu ruim 4 jaar in mijn camper door Europa, soms een paar weken, dan een paar maanden voor overwintering, maar heb van het bovengenoemde probleem geen last gehad. Ik vermoed dat hierin meespeelt welke keuze u maakt in de camperplaatsen. Ik kijk altijd naar de camperplaatsen voor overnachting waar minder dan 20 plaatsen te vergeven zijn. Dichtbij of bij een wandelgebied. Nooit steden of toeristische trekpleisters. Naar mijn idee is dát het grote verschil!  Maar ja, gelukkig doet niet iedereen dat, want dan zou het moeilijker worden voor mij een plek te vinden waar ik met mijn hond kan wandelen.

Misschien is dit niet het antwoord waar u op wacht, maar in uw vraag zie ik geen aanduiding over de camperplaatsen, welke u bezoekt.

Link naar reactie
Share on other sites

Hallo Marvas,  zoals ik al zei, niet iedereen veroorzaakt overlast met zijn (honden).  Ik kom overigens ook alleen maar in landelijke streken, nooit in de stad.  Op de camperplaats waar ik overwinter is zelfs een speciale (hele ruime) honden uitlaatplaats gecreëerd en er is een hele grote groenstrook, park en vele hectaren onbebouwd groen terrein en zelfs dan nog is men te beroerd om naar een van die mogelijkheden te gaan. Maar ja, zoals ik eerder memoreerde, ik blijf mensen er op aan spreken en ook de eigenaren van de camperplaats. Ik weet van vele camperaars om mij heen dat ze een camperplaats waar geen honden zijn toegestaan zouden toejuichen.  Gtoet Jelle

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

@Jelle,  Goedenavond, met excuus voor het late reageren, maar ik ben reizende en maar af en toe wifi. Het is als met zoveel dingen die ons overkomen of meemaken, het zijn altijd de goeien die onder de kwaaien moeten lijden. Zij (de mensen die te beroerd zijn om hun hond fatsoenlijk uit te laten op daarvoor geschikte terreinen of de ontlasting van hun hond niet op willen ruimen) verpesten het voor de mensen die het wel goed willen doen. Het zou echt jammer zijn als het zou gebeuren dat ik gekozen locatie niet op een camperplaats

mag staan omdat ik een hond heb. het aanspreken op verkeerd gedrag doe ik ook, maar mensen die zo'n instelling hebben zich niets van anderen aan te trekken, zijn onverschillig/ongevoelig voor kritiek. En meteen is de sfeer vertrokken, niet de boosdoener helaas.

Nu ja, gewoon doorgaan met camperen, mét mijn hond. Veel reisplezier!

Link naar reactie
Share on other sites

Ik camper inmiddels acht jaar, ben ieder jaar een week of 15 onderweg (zonder hond) en kan me niet herinneren ooit last te hebben gehad van een hond(-eneigenaar). Het zal best eens fout gaan, maar maak dit soort dingen niet groter dan ze zijn. Ga lekker camperen, en probeer je niet te snel te irriteren!

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...