CJB44 Geplaatst: 2 oktober 2023 Geplaatst: 2 oktober 2023 Ik heb een Poessl/Citroen buscamper van 9 jaar oud. De kunststof delen zijn verkleurd en vlekkerig. Ik zoek ervaringen van anderen met een middel dat het niet laat afweten na een paar maanden. Mijn vraag is dus wie er goede ervaring heeft met een middel dat nog voldoet gedurende een seizoen. Op de foto een deel verkleurd en een deel wat nog goed is. Dank alvast voor de info die mij kan helpen het juiste product te kiezen. Groet, CJB44 Quote
CJB44 Geplaatst: 2 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2023 Ter aanvulling nog, de kleur is donker grijs en niet zwart. Groet, CJB44 Quote
Camper-T Geplaatst: 3 oktober 2023 Geplaatst: 3 oktober 2023 (aangepast) Er zijn verschillende middeltjes voor, ieder heeft zo z'n voorkeur. Het kunststof sowieso eerst reinigen en ontvetten. - Insmeren met gekookte lijnolie - Insmeren met Sonax Xtreme nanodeeltjes kunststof gel - Inseren met Owatrol Polytrol Wat al deze middeltjes gemeen hebben is dat ze enige weken tot maanden blijven zitten tot de werking weer weg is. Owatrol Polytrol schijnt volgens kenners nog het meest lang mee te gaan. Wat ook gedaan wordt is voorzichtig met de verffohn het kunststof verwarmen dan komt de oude kleur ook terug. Voorbeeldfimpje: Er is echter een kamp tegenstanders die claimt dat je het kunststof hier permanent mee kan beschadigen, etc.. Mocht je verwarmen interessant vinden dan zou ik mij hier wel eerst verder in verdiepen. Een permanente stevige oplossing die iets meer inspanning kost is de panelen overspuiten met Raptor lak. Raptor lak is een soort spetterverf die flink hard wordt en bestand is tegen oppervlakkig krassen. Panelen verwijderen, schoonmaken, goed ontvetten en in 3 lagen afspuiten met Raptor lak in wens-kleur. Raptor heeft complete kits in een doos waar je zelf de kleur van kunt aanmaken, of anders gewoon zwart. Voorbeeld: https://www.nonpaints.com/nl/raptor-liner-2k-bedliner-verf-kleurbaar-4-liter-gratis-verfspuit In zwart: https://www.nonpaints.com/nl/raptor-liner-2k-bedliner-verf-zwart-4-liter-gratis-verfspuit 3 oktober 2023 aangepast door Camper-T 1 Quote
HymerBoy Geplaatst: 3 oktober 2023 Geplaatst: 3 oktober 2023 (aangepast) Verwarmen werkt maar je moet het met beleid doen om het gelijkmatig te krijgen, en idd oppassen dat je niet te heet gaat want dan vervormd het en ben je de pineut, bij mij aardig gelukt echter na een tijd moet je ook dit herhalen. 3 oktober 2023 aangepast door HymerBoy Quote
CJB44 Geplaatst: 4 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2023 Dank voor de info zover. Ik ga eerst maar eens naar Owatrol kijken. Meer info natuurlijk altijd welkom. Groet CJB44 Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.