Ga naar inhoud

Kunststof bumpers etc. opfrissen


CJB44
 Share

Recommended Posts

Ik heb een Poessl/Citroen buscamper van 9 jaar oud. De kunststof delen zijn verkleurd en vlekkerig. Ik zoek ervaringen van anderen met een middel dat het niet laat afweten na een paar maanden.

Mijn vraag is dus wie er goede ervaring heeft met een middel dat nog voldoet gedurende een seizoen. Op de foto een deel verkleurd en een deel wat nog goed is.

 

Dank alvast voor de info die mij kan helpen het juiste product te kiezen.

 

Groet,

CJB44

kunsstof.jpg

Link naar reactie
Share on other sites

Er zijn verschillende middeltjes voor, ieder heeft zo z'n voorkeur. Het kunststof sowieso eerst reinigen en ontvetten.

- Insmeren met gekookte lijnolie

- Insmeren met Sonax Xtreme nanodeeltjes kunststof gel

- Inseren met Owatrol Polytrol

Wat al deze middeltjes gemeen hebben is dat ze enige weken tot maanden blijven zitten tot de werking weer weg is.

Owatrol Polytrol schijnt volgens kenners nog het meest lang mee te gaan.

 

Wat ook gedaan wordt is voorzichtig met de verffohn het kunststof verwarmen dan komt de oude kleur ook terug.

Voorbeeldfimpje: 

Er is echter een kamp tegenstanders die claimt dat je het kunststof hier permanent mee kan beschadigen, etc..

Mocht je verwarmen interessant vinden dan zou ik mij hier wel eerst verder in verdiepen.

 

Een permanente stevige oplossing die iets meer inspanning kost is de panelen overspuiten met Raptor lak.

Raptor lak is een soort spetterverf die flink hard wordt en bestand is tegen oppervlakkig krassen.

Panelen verwijderen, schoonmaken, goed ontvetten en in 3 lagen afspuiten met Raptor lak in wens-kleur.

Raptor heeft complete kits in een doos waar je zelf de kleur van kunt aanmaken, of anders gewoon zwart.

Voorbeeld: https://www.nonpaints.com/nl/raptor-liner-2k-bedliner-verf-kleurbaar-4-liter-gratis-verfspuit

In zwart: https://www.nonpaints.com/nl/raptor-liner-2k-bedliner-verf-zwart-4-liter-gratis-verfspuit

 

aangepast door Camper-T
  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...