Ga naar inhoud

beschermkappen buitenspiegels


Dia
 Share

Recommended Posts

Ter bescherming van de buitenspiegels van mijn nieuwe Fiat Ducato buscamper overweeg ik beschermkappen te plaatsen.

Is dat inderdaad slim of overbodig?

Met korte arm worden ze verkocht in een standaard- en in een Heavy Duty-versie.

Graag een ervaringsantwoord.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Dank voor jullie reacties. Wat ik me afvraag, is, of dit soort kappen alleen voor betere zichtbaarheid zorgt of dat ze ook een tik/klap (deels) opvangen. Ten behoeve van de zichtbaarheid zou je bijvoorbeeld ook felgekleurde, eventueel fluoriserende tape op je originele spiegels kunnen plakken, toch?

Link naar reactie
Share on other sites

6 minuten geleden, Dia zei:

Dank voor jullie reacties. Wat ik me afvraag, is, of dit soort kappen alleen voor betere zichtbaarheid zorgt of dat ze ook een tik/klap (deels) opvangen. Ten behoeve van de zichtbaarheid zou je bijvoorbeeld ook felgekleurde, eventueel fluoriserende tape op je originele spiegels kunnen plakken, toch?

Dia, ze zijn hoofdzakelijk voor "het mooie".

Ja, ze kunnen kleine klappen opvangen, maar bij een flinke klap zullen ze kapot gaan en het is de vraag of de spiegelkap met glas etc.  onbeschadigd blijft. Dat zal echt van de omstandigheden afhangen.

Bedenk dat een komplete spiegel  ,lange uitvoering,  met glas en verwarming en electrisch verstelbaar origineel in Nederland rond de € 900,00 kost 

In Spanje rond de € 750,00 (ligt aan verschil in arbeidsloon). Voorzichtigheid is dus geboden .

Wat ik wel eens zie is dat op de witte kappen een sticker van het land wordt geplakt. Met rood, wit en blauw val je  al meer op.

Ik maak de kappen na iedere rit meteen schoon omdat mijn ervaring is dat de vliegenresten na een paar dagen moeilijk te verwijderen zijn (ook niet met zgn. speciale middelen).

 

Link naar reactie
Share on other sites

Dank Van der Honing, voor de uitgebreide reactie.

 

Jij hebt ze dus ook. Ik denk, dat ik ze ook maar bestel. Jammer, dat ze niet in een felle kleur worden aangeboden, rood of geel bijvoorbeeld; zou ik wel grappig vinden. Wit staat niet mooi bij het gebroken wit van mijn bus, dus is jouw tip van een sticker met vlag (op een zwarte ondergrond) niet verkeerd. En ja, ik zal ze snel van vliegen reinigen.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...