Ga naar inhoud

Mijn EBL 29 werkt niet meer


wil1955
 Share

Recommended Posts

Hallo na mogelijk een stroom dip werkt mijn EBL 29 niet meer, als ik de 220 stekker los trek en weer er in druk hoor ik niets geen klik of wat dan ook. Dit is een korte beschrijving maar wie kan mij een idee geven wat er aan de hand is. Op het display in de camper geeft hij ook niet aan of de HH accu geladen wordt en hij geeft ook geen tekentje met wal stroom aanwezig terwijl 220 stekker voor walstroom gewoon vast zit.

 

Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn.

Link naar reactie
Share on other sites

Het kan een intern relais zijn maar ook een zekering. Is de hoofdzekering van de huishoudaccu nog in takt? Die zit meestal kort op de +12V kabel aan de accu zelf, vaak een groter model steekzekering/autozekering van ca. 50A. En meet alle losse zekeringen in en rond het EBL even na of ze nog goed zijn.

aangepast door Camper-T
Link naar reactie
Share on other sites

De 220 stekker staat spanning op, zit er intern ook nog een zekering want alle buiten zekeringen zijn goed die heb ik stuk voor stuk toch even door gemeten. De grote zekering volgens mij 25 amp is ook goed. Het enigste waar ik nu aan denk is dat er binnen in een zekering zou moeten zitten. Ik hoor nu net ook dat er mogelijk even meer dan 220 v op de walaansluiting heeft gestaan. Ook horen we bij aanzetten een relais klikken in de EBL kast.

Ik ben bang dat we de kast uit moeten bouwen en open moeten maken.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...