Ga naar inhoud

Gebruik Engelse taal.


Jelle
 Share

Recommended Posts

Beste NKC. Het valt me op dat jullie voor het gebruik van dit forum veel Engelse termen gebruiken. Dat kan beter door gewoon Nederlandse termen te gebruiken. Als buitenlanders gebruik van de NKC willen maken moet dat maar op een andere manier geregeld worden. Ik neem aan dat toch 90% van de leden Nederlanders zijn, gevolgd door denk ik Duitsers (Duitstaligen), maar de Engelsen zullen zeker zwaar in de minderheid zijn,

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 9 months later...
Op 25-12-2019 om 19:06, Jelle zei:

Beste NKC. Het valt me op dat jullie voor het gebruik van dit forum veel Engelse termen gebruiken. Dat kan beter door gewoon Nederlandse termen te gebruiken. Als buitenlanders gebruik van de NKC willen maken moet dat maar op een andere manier geregeld worden. Ik neem aan dat toch 90% van de leden Nederlanders zijn, gevolgd door denk ik Duitsers (Duitstaligen), maar de Engelsen zullen zeker zwaar in de minderheid zijn,

Dit valt ons ook op, waarom moet een Nederlandse club zoveel in het Engels communiceren? Zoals hieronder, kan er niet gewoon "Antwoord Versturen" staan i.p.v. Submit Reply? 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 25-12-2019 om 19:06, Jelle zei:

Beste NKC. Het valt me op dat jullie voor het gebruik van dit forum veel Engelse termen gebruiken.

Dat doe jij en wij allemaal toch ook, jij gebruikt ook woorden al accu, dealer, camper enz terwijl daar ook Nederlandse woorden voor zijn. Dat je op een forum veel Engels termen gebruikt komt omdat de taal is waarmee een site wordt gemaakt. Dan krijg je woorden als Members, Quote en Submit Reply, het stoort mij in ieder geval niet dat jij camper schrijft i.p.v kampeerauto.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Beste Carado,

natuurlijk zijn er al sinds decennia woorden ingeburgerd uit het Frans, Duits en Engels.  Maar omdat ik het woord Camper gebruik neemt u aan dat ik dat voor veel meer woorden doe en dat is niet zo.  Ik probeer altijd  zoveel mogelijk Nederlandse woorden te gebruiken.  Op dit forum valt het overigens best mee, de forumleden zelf gebruiken niet zo veel Engelse woorden. Maar het is blijkbaar interessant om vreemde woorden te gebruiken.   Waarom " achtbaan" zeggen,   "roller coaster" klinkt toch veel interessanter, daar groei je van nietwaar. Ik vind dat iedereen zonder woordenboek moet kunnen begrijpen waar het overgaat.s

 

Overigens wel "frappant" dat er nu na 10 maanden nog reacties komen.  

 

Have a nice day, see you later.

 

Jelle.

Link naar reactie
Share on other sites

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...