Ga naar inhoud

Hymer 880 BMLI / Mercedes Truck ( vrachtwagen ) maps - kaarten ?.


Gotcha
 Share

Recommended Posts

Mede camperaars.  Wij hebben vorig jaar een Hymer 880 BMLI aangeschaft / laten samenstellen.  Vorig jaar zijn we er vier weken mee op stap geweest door zuid Europa.  Al snel kwamen we tot de ontdekking dat de kaarten die in het Mercedes systeem zitten bedoeld zijn voor voertuigen tot 3.5 ton.  Erg vervelend omdat we over wegen geleid werden waar geen voertuigen boven de 3.5 ton waren toegestaan.  In midden mei van dit jaar bij de Mercedes garage in Hoogeveen geweest en daar hebben ze kostenloos een software update gedaan, het zou nu goed moeten zijn.  Helaas wederom soorgelijke problemen, in het plaatsje Tain L’ Hermitage probeerde de routeplanner ons onder een brug van 3.10 door te laten rijden, bij een overgang over de Rijn werden we geweigerd, hefboom ging naar beneden en we moesten omrijden omdat we boven de 3.5 ton zijn.  En wederom werden we door dorpjes geleid waar geen vrachtverkeer was toegestaan.   Ik mag aannemen dat de software update niet goed is.  Zijn er meer gebruikers van de Hymer ( boven de 3.5 ton ) met Mercedes Sprinter onderstel die dit probleem hebben ??.

Link naar reactie
Share on other sites

 

Je moet dan de route via de Mercedes ME App doen en dan naar het MBUX systeem sturen, waarmee dan rekening gehouden wordt met de afmetingen en gewicht van de camper.

Dus NIET op het MBUX systeem, daar kan je de gegevens niet invullen.

 

Je moet dan wel een Mercedes ME App uitbreiding kopen van €.29,- / 3 jaar in de App (Navigatie voor aanhangwagens en overmaatse voertuigen). Na aanschaf kan je de gegevens van de camper invoeren

 

spacer.png

aangepast door Frans
Link naar reactie
Share on other sites

Hallo Frans, heb jij ervaring met die App ?.  Loopt bij mij nog niet zo lekker, ook de support afdeling van Mercedes begrijpt niet waarom mijn voertuig niet staat op de “map” waar ie in werkelijkheid staat.  Ook de uitbreiding welke ik heb aangeschaft werkt bij mij niet.

Link naar reactie
Share on other sites

Helaas (nog) niet veel ervaring met de App, maar zal een poging doen.

 

Vul eerst de gegevens in van het voertuig via het "tandwieltje" rechts boven in bij het Navigatie-scherm.

 

Als ik de App nu open en naar het Navigatiesymbool ga, dan zie ik de plaats waar ik nu ben. Dat is niet persé de plaats van de camper.

Dan geef ik een adres op en kies voor Route.

Dan kom je in een 2e scherm en kan je kiezen voor Navigation with oversized  vehicle.

Dan kies je voor  Send Address to Vehicle.

 

Je kiest dus NIET in het eerste scherm (waar je kiest voor Route) voor Send to Vehicle ! Want dan houdt hij géén rekening met de afmetingen.

 

Ik weet niet wat er gebeurd, dat als je niet in de camper bent en je de route toch naar de camper stuurt of deze dan ook aankomt als je later naar de camper gaat en het contact aanzet/motor start. Dat moet ik nog testen

 

Ik lees het wel 😉

 

aangepast door Frans
Link naar reactie
Share on other sites

Hoi Frans, bedankt voor je update.  Ik heb inmiddels ook de update gekocht overmaatse voertuigen.  Lokatie gegevens zijn inmiddels ook opgelost.  Ik kan enkel geen langer voertuig met aanhanger dan 9 meter en 6 ton samen stellen.  Voor de rest werkt ‘t prima.  Heb dit voorgelegd bij mercedes

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 months later...
Op 21-6-2023 om 05:36, Frans zei:

 

Je moet dan de route via de Mercedes ME App doen en dan naar het MBUX systeem sturen, waarmee dan rekening gehouden wordt met de afmetingen en gewicht van de camper.

Dus NIET op het MBUX systeem, daar kan je de gegevens niet invullen.

 

Je moet dan wel een Mercedes ME App uitbreiding kopen van €.29,- / 3 jaar in de App (Navigatie voor aanhangwagens en overmaatse voertuigen). Na aanschaf kan je de gegevens van de camper invoeren

 

spacer.png

Op 21-6-2023 om 05:36, Frans zei:

 

Je moet dan de route via de Mercedes ME App doen en dan naar het MBUX systeem sturen, waarmee dan rekening gehouden wordt met de afmetingen en gewicht van de camper.

Dus NIET op het MBUX systeem, daar kan je de gegevens niet invullen.

 

Je moet dan wel een Mercedes ME App uitbreiding kopen van €.29,- / 3 jaar in de App (Navigatie voor aanhangwagens en overmaatse voertuigen). Na aanschaf kan je de gegevens van de camper invoeren

 

spacer.png

 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 21-6-2023 om 05:36, Frans zei:

 

Je moet dan de route via de Mercedes ME App doen en dan naar het MBUX systeem sturen, waarmee dan rekening gehouden wordt met de afmetingen en gewicht van de camper.

Dus NIET op het MBUX systeem, daar kan je de gegevens niet invullen.

 

Je moet dan wel een Mercedes ME App uitbreiding kopen van €.29,- / 3 jaar in de App (Navigatie voor aanhangwagens en overmaatse voertuigen). Na aanschaf kan je de gegevens van de camper invoeren

 

spacer.png

heb het gevonden Frans . Nu nog eens uitproberen.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...