Fredo Geplaatst: 6 mei 2023 Geplaatst: 6 mei 2023 Hoi, wij hebben Ducato uit 2020 met een 9 traps automaat gekocht met 26000 km op de teller. Wat we merken is dat de automaat best veel geluid maakt, lijkt op lager geluid vooral in de 3,4,5,6 en 7de versneling. Mijn vraag is dit normaal? Herkent iemand dit ook? Quote
Kees_S Geplaatst: 6 mei 2023 Geplaatst: 6 mei 2023 Zou normaal niet mogen voorkomen. Ga eens langs bij Jos Smits in Ede. Dat is een expert. Quote
Arie54 Geplaatst: 6 mei 2023 Geplaatst: 6 mei 2023 (aangepast) Ik herken dit niet maar deze ZF automaat zou soepel en zonder bijgeluiden moeten functioneren. Wij hebben de eerdere robot automaat en die werkt rustig en schakelt kalm door z'n 6 versnellingen. Maar... dit lees ik op internet én verbaas me erover: "ZF Friedrichshafen AG is een Duitse transmissie-expert uit het Bodenmeer die de versnellingbakken voor Fiat leveren. In feite was dit systeem een soort van hybridesysteem van een geautomatiseerde handgeschakelde versnellingsbak en geen 100% automaat (met 9 trappen).8 mrt 2023" en" "Voor de nieuwe automaat heeft Fiat geshopt in het magazijn van ZF. Deze Duitse producent van versnellingsbakken levert onder meer aan Iveco, Rolls Royce en BMW. Dat dit merk kundig kan worden genoemd, spreekt daarmee voor zich. " 6 mei 2023 aangepast door Arie54 aanvulling Quote
GeMa Geplaatst: 8 mei 2023 Geplaatst: 8 mei 2023 Ook een 9-traps ZF automaat. Geen gekke bijgeluiden voor zover ik kan horen. Quote
Jeroen van Holland Geplaatst: 8 mei 2023 Geplaatst: 8 mei 2023 Hebben recent een 2021 Camper gekocht met ruim 50.000 Km en 9 traps automaat, auto schakelt perfect. Het beste is om naar een Fiat Professional dealer te gaan, zowel voor expertise als eventuele garantie/coulance afwikkeling Quote
Ton Visser Geplaatst: 13 november Geplaatst: 13 november (aangepast) Las zojuist in Promobil dat er een update komt onder servicenummer 6926. De dealers zijn geïnformeerd en beginnen in november. 13 november aangepast door Ton Visser Quote
Arie54 Geplaatst: 14 november Geplaatst: 14 november 15 uren geleden, Ton Visser zei: Las zojuist in Promobil dat er een update komt onder servicenummer 6926. De dealers zijn geïnformeerd en beginnen in november. Maar voorzover ik weet geen actieve terugroepactie naar de eindgebruikers. Dat lijkt me juist essentieel. Quote
Rien67 Geplaatst: 14 november Geplaatst: 14 november In Duitsland is er al wel een terugroepactie voor een softwareupdate. Dit voor de 160 en 180 pk versies. Quote
Arie54 Geplaatst: 15 november Geplaatst: 15 november 9 uren geleden, Rien67 zei: In Duitsland is er al wel een terugroepactie voor een softwareupdate. Dit voor de 160 en 180 pk versies. Oké, dus de klant wordt benaderd door Fiat? Ik had begrepen alleen de dealer, die vervolgens zijn klanten niet informeert. Quote
Rien67 Geplaatst: 15 november Geplaatst: 15 november 12 uren geleden, Arie54 zei: Oké, dus de klant wordt benaderd door Fiat? Ik had begrepen alleen de dealer, die vervolgens zijn klanten niet informeert. Ik weet niet of het door Fiat wordt gedaan of door de dealer. Quote
Magic Ed. Geplaatst: 15 november Geplaatst: 15 november 40 minuten geleden, Rien67 zei: Ik weet niet of het door Fiat wordt gedaan of door de dealer. In Nederland moet Stellantis (was FIAT) een terugroep actie melden bij de RDW. Zij noteren dit dan in het kentekenregister bij elk kanteken dat betrokken is. Daar kun je dus zien of je ergens recht op hebt. Dan ga je naar jouw FIAT dealer om dat te laten verhelpen. Meld Stellantis niets aan de RDW dan moet jij persoonlijk bij hen klagen en hopen dat ze je gaan helpen. Quote
Jossie Geplaatst: 28 november Geplaatst: 28 november Heb gisteren met de Wassink garage (Fiat professional) contact gehad waar mijn camper in onderhoud zit. Die gaven aan dat zij (nog) geen instructies hebben ontvangen voor een service actie 6926. Ook geven ze aan dat zo'n dergelijke serviceactie niet bij de RDW gemeld gaat worden omdat het niet om een veiligheid issue gaat. Je zult het zelf in de gaten moeten houden of laten uitvoeren bij een volgende servicebeurt wanneer de service actie daad werkelijk komt. Groet Jos Quote
Jeroen van Holland Geplaatst: 28 november Geplaatst: 28 november Ik heb bij mijn dealer ook de vraag gesteld en kreeg het volgende antwoord; Er staat m.b.t. de versnellingsbak geen terugroepactie open, maar er staat wel een terugroepactie open m.b.t. de sensor in het roetfilter. Quote
Rijk Geplaatst: 28 november Geplaatst: 28 november Ben ook bij Fiat geweest, geen actie voorlopig. Quote
Rien67 Geplaatst: 29 november Geplaatst: 29 november Op 28-11-2024 om 13:50, Jeroen van Holland zei: Ik heb bij mijn dealer ook de vraag gesteld en kreeg het volgende antwoord; Er staat m.b.t. de versnellingsbak geen terugroepactie open, maar er staat wel een terugroepactie open m.b.t. de sensor in het roetfilter. De hoeveel pk versie heb jij? De terugroepactie versnellingsbak is alleen voor de 160/180 pk versie. Ben wel benieuwd of die sensor voor mij ook geldt. Quote
jvdhoed Geplaatst: zondag om 15:44 Geplaatst: zondag om 15:44 Op 29-11-2024 om 21:00, Rien67 zei: De hoeveel pk versie heb jij? De terugroepactie versnellingsbak is alleen voor de 160/180 pk versie. Ben wel benieuwd of die sensor voor mij ook geldt. Dat probleem met de sensor is bekend. Bij ging hij kapot bij ongeveer 5000km. Je kunt gewoon blijven rijden (dus geen paniek) maar hij moet wel vervangen worden. Bij mij onder garantie gedaan nog voor dat er een terugroep actie was. Quote
jvdhoed Geplaatst: zondag om 15:46 Geplaatst: zondag om 15:46 Op 29-11-2024 om 21:00, Rien67 zei: De hoeveel pk versie heb jij? De terugroepactie versnellingsbak is alleen voor de 160/180 pk versie. Ben wel benieuwd of die sensor voor mij ook geldt. ik heb een 140pk versie. Die sensor problematiek staat los van de versnellingsbak dat is een ander issue. Quote
Jeroen van Holland Geplaatst: maandag om 14:19 Geplaatst: maandag om 14:19 Wij hebben een 160 Pk motor Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.