Ga naar inhoud

Gasfilter en drukregelaar


Ludwig
 Share

Recommended Posts

Ik heb besloten na jullie vele bruikbare antwoorden om mijn Lpg te vervangen door propaan. Ik heb vandaag 3 benzinestations in Limburg bezocht en mocht nergens nog lpg tanken.

Milieuinspectie zeggen ze ???

Nu had ik een vraag over die propaan. Moet ik de lpg filter behouden en is de drukregelaar op de foto voldoende?

Alvast hartelijk bedankt.

 

20230426_170745.thumb.jpg.e7d0c17f5421396a936a4104d6923d05.jpg

Link naar reactie
Share on other sites

Dat Ludwig 3 keer nee op rekest kreeg heeft met bovenstaande te maken. Een pomphouder van een LPG tankstation riskeert daarmee een boete om de simpele reden dat het wettelijk niet mag.

Dat jij en Holverda in tien en 14 jaar nog nooit nee hebben gekregen betekend niet dat je LPG bij een tankstation LPG tanken mag. In beide gevallen geven jullie niet aan waar jullie tanken, bij een gasvulstation mag het namelijk wel. En dagelijks worden door mensen de wet met voeten getreden zonder dat ze daar last mee krijgen. Zoals die bestuurder die al tientallen jaren zonder rijbewijs rijdt en niet wordt gecontroleerd. Dat betekend niet dat het mag.

https://www.nkc.nl/campernieuws/2016/januari/verruiming-lpg-regels-dode-mus-voor-camperaar/

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Maar de vraag was eigenlijk, moet die filter blijven voor propaan en is die drukregelaar ok voor propaanflessen.

Belgisch Limburg zegt wel degelijk neen tegen vullen van lpgfles. Overal hangt de sticker trouwens. Heeft het te maken met de brand ingevolge lpg tanken in As, misschien wel.

Link naar reactie
Share on other sites

Is natuurlijk wel een punt dat Ludwig het nu heeft over Belgisch Limburg. Ik heb in ned. Limburg geen probleem met lpg tanken met buiten vulling. Ik vraag het wel altijd van te voren.

Sta nu op een camperplaats in Spanje waar veel overwinteraars staan. Die camperplaats heeft sinds vorig jaar speciaal een lpg vulstation geplaatst van Cepsa. Wel zo makkelijk, omdat veel camperaars nu minder stroom willen gebruiken vanwege de hoge prijs (gemiddeld € 0,60 per kWh) en verwarming en koelkast op gas laten branden.

Prijs van lpg ligt hier gemiddeld op €0,90 per liter. Een volle propaan gasfles kost rond de € 18,00.

Toch begrijp ik Ludwig wel om over te stappen naar propaan. Zoals Cruyff zei:" ieder voordeel heb zijn nadeel".

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...