Ga naar inhoud

Koelkast wil niet op gas


Geertst
 Share

Recommended Posts

Ik ga er vanuit dat je niet aan de walstroom hangt waardoor de koelkast automatisch voor gas zou moeten kiezen.

Ook neem ik aan dat de gasfles en alle gaskranen op het verdeelblok onder het aanrecht open staan.

 

Heb je de koelkast al eens handmatig helemaal uit en weer aangezet om te kijken of er dan naar gas wordt geschakeld?

Of heb je de koelkast anders al eens handmatig op gas gezet, om deze keuze in de koelkast te forceren?

 

Als je de vonkontsteking van de koelkast niet hoort tikken terwijl de keuze op gas staat dan zijn er twee opties:

1. De vonkontsteking is vuil, of moet iets dichter naar de gasbrander gebogen, of is defect. Op YouTube vind je uitleg.

2. De 230V/Gas/12V schakelprint achterop de koelkast is defect. Bij een Thetford koelkast het bekende manco.

 

aangepast door Camper-T
Link naar reactie
Share on other sites

Dit soort koelkasten met 230V/gas/12V werken in de basis allemaal het zelfde, alleen de bediening en de displays zijn iets anders.

Voor het storingzoeken kun je bovengenoemde tips aanhouden en daarnaast vind je dus best wat info op YouTube, met how to’s.

aangepast door Camper-T
Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb inmiddels de contacten van de vonkontsteking schoongemaakt. Echter niet het gewenste resultaat. 
Ik heb ook op YouTube gekeken maar vindt geen oplossing.

Alle andere gastoestellen functioneren. Ik concludeer dat de vonkontsteking,die ik niet meer hoor, niet werkt en of er wel gas komt.

Link naar reactie
Share on other sites

Heb je de kop van de vonkontsteker zelf ook met een borsteltje schoongemaakt? Het metalen stiftje wat vlak bij de brander zit.

En kun je 12 volt meten op de koelkast stuurprint die de vonkontsteking voedt? Controleer de zekering(en) voor de koelkast ook even op het EBL.

 

Wat YouTube info:

 

 

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...