Ga naar inhoud

Reich twin dompelpomp


Kabe
 Share

Recommended Posts

Goedendag,

 

Komt het vaak voor dat de Reich dompelpompen tegenwoordig zo'n kort leven zijn beschoren.

 

Ik ben in drie jaar tijd nu al weer toe aan de derde twin pomp, hij werkt dus nog maar op 1 motortje, bij water tappen is dat nog niet zo erg maar het toilet spoelt niet goed met voldoende waterdruk door.

 

Ik ben nieuwsgierig of het een bekend euvel is.

 

Ik heb in mijn twee voorgaande caravans nooit een pompje hoeven te vervangen, zelf de laatste niet en die is 14 jaar mee gegaan.

 

Groet Kabe.

Link naar reactie
Share on other sites

De kleine waterpompjes zijn kwetsbaar. Wanneer deze een kort moment zonder (voldoende) water draaien kunnen ze al oververhitten en beschadigen.

Daarnaast kan kalkaanzetting ook voor slijtage zorgen en als je pech hebt, wat mij ook overkwam, dan stopt de pomp er na een jaar dus al ineens mee.

Ik heb de Reich Tandem (nu de Twin) destijds vervangen voor de Reich Power Jet, een enkele pomp maar merkbaar meer waterdruk, fijn met douchen.

Standaard altijd een nieuwe waterpomp achter de hand want die dingen gaan altijd op een verkeerd moment stuk. Kost nog weer eens €40,00 maar ja.

 

Misschien dat ik ooit een grotere drukpomp installeer die flink langer meegaan en betere waterdruk geven maar voorlopig nog de normale dompelpomp.

Link naar reactie
Share on other sites

Nee hoor, ook de Reich Power Jet val je binnen de specificaties van de boiler.

Ook de iets hogere stroom is geen probleem voor de kraan-schakelaartjes.

Dit soort zaken gaat pas spelen als je een sterkere drukpomp gaat installeren.

Als de Power Jet eenmaal een keer probeert dan zal je hier zeker bij blijven.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Goedemorgen,

 

Ik kom weer even terug op de probemen met de Reich twinpomp.

 

Ik heb de pomp inmiddels vervangen met toch weer een twin uitvoering dus niet  zoals geadviseerd een enkelvoudige motorische uitvoering te kiezen.

 

Na vervanging was het probleem dus zeer gebrekkig tot geen water geven aan het toilet niet opgelost, de wastafel in de douchecel kreeg gewoon water met genoeg druk, ook de kraan in de keuken werkt prima, alleen de spoeling in de WC is super slecht. Slecht een kleine waterstroom rondom de pot en dan niets meer.

 

Zou het lucht in het slangestelsel wat rond de toiletpot zit kunnen zijn?

Ik heb de blauwe toevoerslang los gemaakt en ik kreeg gewoon onder druk staand water aangevoerd.

 

Als ik de kraan open zet in het wastafeltje dan werkt ook de toevoer in het toilet beter.

Sluit ik de watafel af dan stopt ook de toevoer naar het toilet.

Ondanks de nieuwe pomp, de vervangen pomp is dus niet stuk.

 

Zou er lucht na vervanging van de badcelcelvloer (het toilet is toen uiteraard verwijderd) in het slangenstelsel kunen zitten en moet deze ontlucht worden?20230504_192451.thumb.jpg.3ab664cc1ba4800a8e1bbcb8aa9b5c47.jpg en hoe doe ik dat?

 

Wie kan mij adviseren?

20230504_192453.jpg

Link naar reactie
Share on other sites

Hallo CaradoT135,

 

Ik heb de waterkraan en de spoeling van het toilet gelijktijdig aan gezet in de hoop dat zou er lucht in de leiding zitten dat die door de druk verdwijnt.

 

Nu ff aanzien of er verbetering is.

 

Anders een nieuwe magneetklep bestellen of testen of dat nodig is maar hoe doe ik dat? Zou je het stap voor stap willen uitleggen? Ik heb wel ondekt dat zodra ik de blauwe slang loskoppel ( toevoerleiding)  dat het water uit de slang constant blijft lopen en pas stopt als de tank leeg is.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...