Ga naar inhoud

Koelkast


pensionado
 Share

Recommended Posts

Goedemiddag mede camperaars,

Wij hebben een Euramobiel camper uit 2004 en de koelkast (eenDomestic)werkt op 220 volt goed,alleen als hij wil overschakelen op gas dan ploft hij en geeft een zwarte walm af.

Uit veiligheidsoverwegingen heb ik het gas afgesloten en ben nu bezig om via het buitenrooster de brander schoon te maken. 

Mocht dit niet afdoende zijn wil ik de schakelrelais e d. Doormeten en misschien vervangen maar ik weet niet hoe ik de koelkast miet uitbouwen

Aan de voorzijde alleen 2 kleine schroefjes waarmee ik het schakelpaneel losmaak .

Wie weet hoe ik de gehele koelkast uit kan bouwen?

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Als je de leiding loskoppelt en je kijkt daar in de branderunit zie je een plaatje met daarin een klein gaatje. Dat wil wel eens verstopt raken. Je kan het plaatje er simpel uithalen door het gat waar de leiding zat en als dat gaatje verstopt zit doorblazen of heel voorzichtig met een naald het vuil eruit peuteren. Lukt dat niet/werkt het daarna bog niet, een nieuwe branderunit kost rond de 75 euro.

 

De rest doormeten heeft weinig zin, eerst moet de brander het gewoon doen zonder geplof.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 26-3-2023 om 17:08, pensionado zei:

Goedemiddag mede camperaars,

Wij hebben een Euramobiel camper uit 2004 en de koelkast (eenDomestic)werkt op 220 volt goed,alleen als hij wil overschakelen op gas dan ploft hij en geeft een zwarte walm af.

Uit veiligheidsoverwegingen heb ik het gas afgesloten en ben nu bezig om via het buitenrooster de brander schoon te maken. 

Mocht dit niet afdoende zijn wil ik de schakelrelais e d. Doormeten en misschien vervangen maar ik weet niet hoe ik de koelkast miet uitbouwen

Aan de voorzijde alleen 2 kleine schroefjes waarmee ik het schakelpaneel losmaak .

Wie weet hoe ik de gehele koelkast uit kan bouwen?

Pensionado, vergeet niet de schouw te reinigen, daar kan soms nogal wat roet en/of roest in zitten dat tijdens het rijden op de brander terechtkomt. Even flink doorblazen met een compressor en daarna pas de brander schoonmaken.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...