Ga naar inhoud

Keuring bij RDW


CamperHenk
 Share

Recommended Posts

Hi allemaal,

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die weleens voertuigen/voertuigonderdelen hebben laten keuren bij het RDW. Zo ja, dan vraag ik me af of jullie tegen problemen zijn aangelopen tijdens het keuringsproces. Ik wil mijn busje laten ombouwen tot een camper en ben bang dat ik afgewezen word tijdens het keuren door onverwachte redenen. Heb hier genoeg slechte verhalen over gehoord en vroeg me af of dit iets wat over het algemeen wordt ervaren. 

 

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb recent hulpluchtvering achter laten monteren en daarna de camper bij de RDW laten keuren voor een hoger gewicht (= meer laadvermogen).

 

En ja, als je je even verdiept in de materie en je gewoon aan de regels houdt, is er geen enkel probleem.

 

Raakte in gesprek met de keurmeester en die gaf aan dat er hele volksstammen zijn die nog denken dat ze met een shortcut de keurmeester kunnen misleiden. Inmiddels zijn die wel gepokt en gemazeld en kennen de trucjes wel. Hou je gewoon aan de regels, doe het netjes en veilig, zorg voor de juiste documentatie en alles komt op z'n pootjes terecht. En mocht je wel afgekeurd worden, geen ramp, luister goed naar de opmerkingen van de keurmeester, doe de gewenste aanpassingen, en probeer het opnieuw.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...