Ga naar inhoud

tunen


Mossel62
 Share

Recommended Posts

Kaatsheuvel, 11-03-2023

 

Tuning

 

Beste camperaars / NKC leden,

 

Sinds oktober 2022 zijn wij in het bezit van LMC.150 Years Greyline (b.j. 2020). In staat van nieuw en nog geen 10000 km op de teller en tot oktober 2023 voll. garantie.

Deze camper is uitgerust met een Fiat Ducato motor/ 2.3 multijet 160 pk, dus een prima aantal pk’s en rijdt ook fantastisch.

Vraag; wie kan mij meer vertellen en ervaring delen over het tunen van een motor voor campers. Ook enkele filmpjes gezien van andere camperaars over de mogelijkheid een motor te tunen (ook vanaf fabriek) via het motormanagement- systeem en (op persoonlijke wens) in te stellen en zo meer trekkracht te hebben in een lager koppel.

Zie uw reacties gaarne tegemoet en op voorhand bedankt.

 

Vriendelijke groet,

Adriaan vd Boomgaard

Grevelingen 30, 5172 AC

Kaatsheuvel

adriaan.vdb@live.nl

Link naar reactie
Share on other sites

Ik zou je gegevens even snel verwijderen, dit is een openbaar forum waar hackers/spammers graag gebruik van maken. Waarom zou je willen tunen als het fantastisch rijdt?  Ik snap dat als je deze 2.3 met 130 pk en een minder koppel hebt je wel wat erbij wil maar met de 160 uitvoering is toch prima?. Ikzelf heb een boxer 2.2 met 165pk en denk er echt niet over dit nog verder te tunen. Genoeg koppel en Pk's voor de hoogste passen/bergen!

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

Als de huidige camper, zoals Adriaan schrijft, fantastisch rijdt, zou ik die € 400 lekker in de portemonnee laten zitten. In theorie kan je met een getunede motor zuiniger rijden, in de praktijk gaat dat niet op. Die extra Pk’s ga je te pas en, vooral, te onpas gebruiken. Even sneller optrekken, even sneller inhalen, enzovoort. Weg zuiniger rijden!

Link naar reactie
Share on other sites

14 uren geleden, Adriatik zei:

Als de huidige camper, zoals Adriaan schrijft, fantastisch rijdt, zou ik die € 400 lekker in de portemonnee laten zitten. In theorie kan je met een getunede motor zuiniger rijden, in de praktijk gaat dat niet op. Die extra Pk’s ga je te pas en, vooral, te onpas gebruiken. Even sneller optrekken, even sneller inhalen, enzovoort. Weg zuiniger rijden!


Nee, helaas gaat dit niet op. Ik reed al altijd op de limieten en doe dat nog steeds maar nu mer gemiddeld 2 liter diesel minder per 100 km. Dus die 400,- euro heb ik reeds lang terug in de knip.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 14-3-2023 om 20:01, Kees_S zei:

Ga naar ATM Chiptuning. Die zitten op vele plaatsen in NL en BE en zetten er voor 400,- euro 180 paarden in. En dat rijdt lekker soepel en vooral zuiniger dan met slechts 130 horses.
 

Hij heeft al 160 paarden geen 130 dus om 400 euro neer te leggen voor 20 extra zou ik zonde vinden. 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...