Ga naar inhoud

carthago waterpeil op het display niet goed


Recommended Posts

ligt eraan wat voor systeem erin zit, in mijn hymer zaten van die metalen sprieten die de hoogte van het water meten, als die vies werden gaf ie niks meer aan, via het inspectie gat kon ik ze schoonmaken en werkte alles weer. Moet zeggen dat het niet super nauwkeurig werkt , meer als indicatie. <25% ging ik altijd weer wat vullen. 

Link naar reactie
Share on other sites

Wat Hymerboy schreef is de meest toegepaste niveausensor in de tanks van campers. Een soort setje breinaalden die omderling in lengte verschillen en die in het water hangen. De nauwkeurigheid is inderdaad in stappen van 25% met 4 pennen dus matig correct.

Op dit filmpje zie je de niveausensor in een caravan en laten ze ook zien hoe je die schoon kunt maken als de niveauweergave niet klopt of helemaal weg zou zijn:

 

 

Je zal dus even op jacht moeten in de watertank om te achterhalen waar de niveausensoren precies zitten. En daarnaast kan er ook meer aan de hand zijn dan alleen vuile sensornaalden. De bedrading aan de niveaumeter, naar het bedienpaneel, of achterop het bedienpaneel kunnen onderbroken zijn, of er ligt een zekering uit die de 12V geeft voor de tanksensoren. Meten is weten.

aangepast door Camper-T
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...