Ga naar inhoud

Forté additief en AdBleu


Rucakero
 Share

Recommended Posts

Heeft iemand ervaring met de diesel additief van Forte?

Van het merk Forte worden er meerdere producten op de markt gebracht. Ik ben met name geïnteresseerd in Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner.

Mijn camper is van bouwjaar 2020. Het is een Fiat Ducato met de toevoeging AdBleu. Door deze toevoeging twijfel ik of het elkaar niet in de weg zit.

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Je bedoeld waarschijnlijk AdBlue. Dit is een ammoniak-achtige vloeistof die in de uitlaat wordt gespoten om de uitstoot minder schadelijk te maken. Brandstof additieven doe je bij de brandstof, vaak voor het tanken een flesje in de tank legen en dan afvullen met de normale brandstof. Die twee zitten elkaar dus zeker niet in de weg.

 

Met Forte heb ik geen ervaring, al heb ik wel mijn bedenkingen of je een additief aan de brandstof moet toevoegen. Heb je mogelijk problemen met de motor? Wat wil je met de additieven proberen te bereiken? 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Camper-T bedankt voor uw antwoord.

 

Enkele jaren geleden stond er een artikel in de Kampeerauto, waarin het advies werd gegeven om de diesel motor eenmaal per jaar te voorzien van Forte Advanced Diesel Fuel Consitioner. Helaas weet ik niet meer in welke uitgaven van de kampeerauto.

 

Nu waren er destijds geen campers op de markt waarbij de motor wordt voorzien van AdBlue. 

ik rijd zelf in een personenauto met een diesel motor. Dit is een Euro 5, dus zonder AdBlue. In deze auto, met een huidige km-stand van 180.000 km, gebruik ik het product om de 25.000 km. Deze auto loopt soepel en accelereert snel in de zesde versnelling bij een snelheid van 100 km. Dit alles is voor mij de reden voor mijn vraagstelling. 

Ik zal de vraag ook voorleggen bij Forte Benelux. Hieraan had ik nog niet eerder gedacht. Ik zal ook onderzoeken of de redactie van Kampeerauto mij kan meedelen in welke kampeerauto het heeft gestaan.

de uitkomsten zal ik delen.

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...