Ga naar inhoud

Camperbanden welke?


Candyred

Recommended Posts

Ik rij op de Conti's en die bevallen goed. Let wel even op (geldt ook voor andere merken) dat mijn camper merk (Knaus) aangeeft dat de bandenspanning 5/5,5 bar moet zijn (voor/achter), maar dat de Conti's max 5,1 bar mogen hebben. En zelfs dat is aan de hoge kant, ik gebruik een bandenspanningstool, waarbij je op basis van merk/type band en feitelijke aslast de optimale spanning krijgt, is voor mij (1500/1820 kg) respectievelijk 4 en 4,5 bar (naar boven afgerond).

Link naar reactie
Share on other sites

Op 6-3-2023 om 20:59, Candyred zei:

Goedenavond,  ik zit in dubio welke banden zijn op den duur het beste uit de bus,de Michelin  all 4 seizoen  of de Continental Vanco all seizoens 4 band.  Er zijn testen alle 2 prima maar ervaring van camperaar zijn welkom.

Het prijs verschil meegenomen. 


Michelin werd mij door hun klantenservice afgeraden voor mijn 4 ton zware camper. Ik rijd nu naar volle tevredenheid met de four seasons van Continental type Vanco. En hun advies was, oppompen tot het aantal bar op de sticker van de fabricant want daar is de type goedkeuring op afgegeven en dat moeten ze bij de APK ook hebben. En beter teveel dan te weinig lucht er in, want te weinig geeft meer weerstand, hogere temp en dus grote(re) kans op een klapband.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid