Ga naar inhoud

sprinter L2H1 geschikt als camper


Sprinter 75
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een bus die ik kan ombouw tot camper.

Mijn voorkeur gaat uit naar een Sprinter 4X4 L2H1  maar hierbij vraag ik me af hoe praktisch dit is ivm de hoogte ?

De meesten raden aan om minstens een L2H2 te nemen, maar dat vind ik persoonlijk erg hoog .

Deze hoogte kan je regelmatig erg beperken bij het offroaden. (takken, tunnels, kantelpunt enz...)

 

Vroeger hadden wij een california met hefdak waardoor de stahoogte groter werd.

Ondertussen is deze ingewisseld voor een hymer sprinter 4x4 L2H2. 

Maar toen we de california nog hadden zei ik reeds dat ik hetzelfde concept wou maar in een grotere bus.

 

Dus wat is jullie ervaring met een H1 bus ?

Zelf ben ik 1,9m 

 

mvg

W.

Link naar reactie
Share on other sites

Bij 1.90 meter wordt H1 erg krap. En denk ook aan de voorwaarden voor goedkeuring/omkeuring als camper. Dan moet je aan de binnenzijde voldoen aan minimale blokafmetingen in hoogte, breedte en lengte. Zo niet mis je de 75% korting op de houderschapsbelasting. En uiteraard moet je BPM betalen bij het veranderen van een grijze bestelbus naar gele camper.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Ik woon in Belgie, dus ik zou deze niet omzetten naar camper , maar als bestelwagen houden.  tax blijft hier toch nagenoeg gelijk.

Tenzij ik er een 4 zit van maak, dan moet deze wel omgezet worden naar camper.   Het gaat hem dus puur ivm praktisch haalbaar of niet.  Al vermoed ik van wel gezien onze ervaring met de california en dat vonden we ook ok, behalve het telkens moeten leeghalen van de bagage om een bed te kunnen maken ....   

Echter zou ik hier willen opteren om geen hefdak te plaatsen en indien nodig een daktent plaatsen. 

Dan is de vraag als dat nog lukt, met het hefdak omhoog kon ik rechtstaan in de california , al deden we dat ook niet altijd ...

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...