Piet Hoogendoorn Geplaatst: 14 februari 2023 Share Geplaatst: 14 februari 2023 Hallo heb iemand ervaring met eventueel een soort van roetreiniger vloeistof in de tank er bij te doen. En eventueel laten reinigen. Daar de keuringen erg streng zijn geworden in verband met vervuiling roetfilter. Daar die van mij in April gekeurd moet worden. Groetjes Piet Hoogendoorn Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
van der Honing Geplaatst: 14 februari 2023 Share Geplaatst: 14 februari 2023 Ik heb begrepen dat als je regelmatig een flink stuk rijdt het filter zich door verbranding zelf reinigt. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 14 februari 2023 Share Geplaatst: 14 februari 2023 Wel even de motor lekker opwarmen, en dan flink doortrekken zodat hij flink wat toeren maakt. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Piet Hoogendoorn Geplaatst: 15 februari 2023 Auteur Share Geplaatst: 15 februari 2023 Bedankt voor U beide reacties. Het is ons 365 dagen auto in de herfst en winter rij ik jammer genoeg kleine stukjes staat eigenlijk meer stil dat ik er mee rij. En ik wil hem wel graag bij huis hebben zo dat ik onverwachts wat voor doet dat ik er gelijk mee weg kan. Maar ik ga het ieder geval doen de komende weken en April moet hij gekeurd worden. Ik heb een garage gesproken die heb al 6 auto's door roetfilter af moeten keuren waar ook een 4 jaar oude werk bus van ZZP. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
van der Honing Geplaatst: 15 februari 2023 Share Geplaatst: 15 februari 2023 Die ZZP begrijp ik wel. Denk dat die veel korte ritjes maken. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
van der Honing Geplaatst: 15 februari 2023 Share Geplaatst: 15 februari 2023 Op het dashboard wordt aangegeven als de roetfilter regenereert ( zichzelf reinigt door hoge temperatuur). Ik neem aan dat in uw instructieboekje hier ook wel iets over beschreven staat. Heeft u trouwens ook de uitvoering met AdBlue? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
mikeanber Geplaatst: 16 februari 2023 Share Geplaatst: 16 februari 2023 hallo allen kijk op onderstande roetfilter regenereert - Zoeken Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.