3221 Geplaatst: 8 februari 2023 Share Geplaatst: 8 februari 2023 Ik wil een memo fietsendrager aanschaffen, kan die direct aan het chassis gemonteerd worden of is het beter om chassisverlenging erbij te monteren net zo als bij een trekhaak. Kan er zonder probleem hulpveren gemonteerd worden? Wie heeft ervaring met dergelijke combinatie? Het gaat om een Fiat X250 met bladveren Ik zie uw reactie graag tegemoet. M.Vr.Grt. Dick van Opijnen Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
VMP Geplaatst: 9 februari 2023 Share Geplaatst: 9 februari 2023 Wij hebben net een nieuwe fietsdrager gekocht. Ik zou al moeten gaan kijken welk merk het is. Sinds wij een paar elektrische fietsen hebben, kregen wij die niet meer opgetild. Bij deze zit er een schakelaar in de bagageruimte, waarbij het rek omhoog en omlaag kan. Onwaarschijnlijk gemak. De fietsdrager is op onze achterwand gemonteerd, en niet op chassis. Een aanrader Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Magic Ed. Geplaatst: 9 februari 2023 Share Geplaatst: 9 februari 2023 En de achterwand van uw camper is speciaal versterkt hiervoor? Zo niet, dan ben ik bang voor schade in de toekomst. Montage op het chassis, al dan niet via een trekhaak heeft daarom altijd de voorkeur. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
VMP Geplaatst: 9 februari 2023 Share Geplaatst: 9 februari 2023 @ Magic: het moet wel zijn dat de bevestiging en achterwand daarop berekend zijn. We hebben de camper al 12 jaar. Met een gewoon fietsrek op de achterwand. (voor drie fietsen) en nu dus een fietslift voor twee e-bikes. Geen problemen mee. Heb het wel niet zelf geplaatst, maar laten maken bij de invoerder van de camper. Ik mag hopen dat die mensen weten wat ze doen. En ondertussen kan ik ook nog een trekhaak laten plaatsen om de motor mee te sleuren.... Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Kruudmoes Geplaatst: 23 februari 2023 Share Geplaatst: 23 februari 2023 Ik heb ook een Memo fietsen drager ,maar ik moest er wel een chassisverlening bij laten monteren. overigens hebben sommige campers zoals Hymer ,al een chassis verlenging standaard gemonteerd. M.v.g Gerrit Hilgen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jef Geplaatst: 20 september 2023 Share Geplaatst: 20 september 2023 Wij schaffen een Memo Revo fietsendrager aan voor montage aan het chassis. we zijn een beetje bang dat de drager de grond raakt bijvoorbeeld als we een veer ont op of af rijden. wat vinden jullie ? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Magic Ed. Geplaatst: 20 september 2023 Share Geplaatst: 20 september 2023 Daarvoor monteer je dan het beste ook Sawiko afrolwielen van ongeveer 100,- euro per set. En die dure Memo zou ik persoonlijk vervangen door een trekhaak op maat van www.arli.nl met daarop een gewone autofietsdrager. Dan kun je ook nog eens iets aan de haak slaan. Altijd handig toch? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Jef Geplaatst: 20 september 2023 Share Geplaatst: 20 september 2023 Veel dank. Arli neemt geen nieuwe klanten meer aan Ben benieuwd naar ervaringen met. Memo Revo en op en afrijden bijv. Veerponten. ben bang dat het systeem de grond gaat raken. hebben jullie ervaringen ? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.