Ga naar inhoud

goedkope vochtmeting


Roland314
 Share

Recommended Posts

Zojuist las ik op de nkc site over het belang van de vochtmeting, en over de veel gebruikte Caisson VI-D3. Dat kost echter bij Obelink zo'n 179 euro. 

 

Tip: kijk eens bij Conrad.nl naar de Voltcraft MF-50 van 74 euro. Volgens mij een vergelijkbaar apparaat. Ik gebruik dit voor vochtmeting in mijn caravan, maar ook om in gipswanden de stalen binten te vinden om een schilderij op te hangen, dat soort dingen.

 

Helaas is dat model voorlopig even niet leverbaar, door het algemene wereldwijde chiptekort, dus gewoon bestellen en geduld hebben.

Link naar reactie
Share on other sites

hallo allen

te koop bij bol . com

VOLTCRAFT MF-50 Materiaalvochtmeter Meetbereik bouwvochtigheid 0 tot 100 %Vol. Meetbereik houtvochtigheid (bereik) 0 to

Merk: Voltcraft
   
 Delen
 
VOLTCRAFT MF-50 Materiaalvochtmeter Meetbereik bouwvochtigheid 0 tot 100 %Vol. Meetbereik houtvochtigheid (bereik) 0 to
VOLTCRAFT MF-50 Materiaalvochtmeter Meetbereik bouwvochtigheid 0 tot 100 %Vol. Meetbereik houtvochtigheid (bereik) 0 to
  1. 55x155.jpg
  2. 124x21.jpg
  3. 124x31.jpg
 
Vergelijk met andere artikelen

Productbeschrijving

VOLTCRAFT MF-50 Materiaalvochtmeter Meetbereik bouwvochtigheid 0 tot 100 %Vol. Meetbereik houtvochtigheid (bereik) 0 to



Capacitieve vochtmeter met directe vochtigheid in procenten. Het apparaat is geschikt voor alle soorten bouwmaterialen. De verstelbare Min / Max-functie maakt de MF-50 een snelle en effectieve meting van de muur of vloer oppervlakken.

Features
  • Dubbele LCD display met achtergrondverlichting
  •  Instelbare Min / Max-functie
  •  Akoestische alarm


Highlights
  • Akoestische en visuele vocht beoordeling
  •  Verstelbare Min / Max-functie met akoestisch alarm


Leveromvang
  • 3 Micro batterijen (Type AAA)

Productspecificaties

 
Waar ben je naar op zoek?

Overige kenmerken

CE markering
Zichtbaar
Gewicht
188.00 g
Kleur
Kleurloos
Taal handleiding
Duits | Engels | Frans
Verpakking breedte
63 mm
Verpakking hoogte
29 mm
Verpakking lengte
176 mm
Verpakkingsinhoud 
3 Micro batterijen (Type AAA)

EAN

EAN
4016138676990

Je vindt dit artikel in

Merk
Voltcraft
Select-bezorgopties
Gratis verzending
Kleur
Transparant

Documenten

Reviews

 
Schrijf een review
60-

 

 
Op voorraad
Voor 15:00 uur besteld, donderdag in huis 
Verkoop doorAlbo Trading
8,3
Link naar reactie
Share on other sites

Houd er met een vochtmeting wel rekening mee dat dit voor eigen gebruik is en niet als bewijs richting de fabrikant kan gelden bij een garantieclaim op waterdichtheid.

Meet je zelf vocht en is er nog garantie op waterdichtheid, maak dan een afspraak bij je dealer voor een officiële betaalde vochtmeting plus een herstel onder garantie.

Link naar reactie
Share on other sites

Veel Camper dealers gebruiken de Caisson VI-D3, is betrouwbaar en meet goed en makkelijk, ik heb er zelf ook 1, ik meet zelf alles 1x per jaar door en bij twijfel of als er iets aan de hand is kan je altijd even snel meten. Ik ga voor de garantie 1x per jaar ook naar de dealer die dan hetzelfde doet met dezelfde meter als ik maar ja moet voor het papierwerk om de 10 jaar garantie te behouden. Heb ik er wel voor over, kost 100 euro, gelukkig lopen zo ook nog even andere zaken na en zetten hem op de brug voor korte visuele inspectie, wel zo netjes voor die 100 euro. Waarom zoeken naar een goedkoper alternatief als een beproefte meter die wat duurder is, ding gaat zeker 10 jaar mee, praat je over 17 euro per jaar.

 

ps die voltcraft is gewoon op voorraad hoor voor 60 euro zoals mikeanber al aangeeft, dus sla je slag...

Schermafbeelding 2023-02-08 om 00.55.25.png

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...