Ga naar inhoud

Tinten acryl vensters


Reteip
 Share

Recommended Posts

Die ken ik idd maar het bedrijf voert de werkzaamheden van wat ik begrijp uit in Belgie en dan heb ik een Camper zonder ramen voor twee dagen … vandaar ook een zoektocht naar een soort folie. Er zijn speciale foies voor acryl glas maar weet niet welk bedrijf deze gebruikt. 

Link naar reactie
Share on other sites

Ik denk zo maar dat er vast iets meer bedrijven zijn dan alleen uit mijn snel gevonden voorbeeld.


Deze club blindeert volgens eigen zeggen boten en campers.

En anders is dit bedrijf misschien nog een optie.

Of misschien dat deze firma je ook verder kan helpen.

Via het camper forum vond ik dit bedrijf die campers blindeert.

En wil je zelf aan de slag dan is deze website nog interessant.

 

En mocht er niks voor je tussen zitten dan is Google je grote vriend. Of het Camper Forum. (Tip)

 

Link naar reactie
Share on other sites

Dank voor je info. Dit had ik zelf ook gevonden en ben daarom juist op zoek naar mensen die hier ervaring mee hebben. Het tinten van acrylvensters ofwel plexiglas vereist een ander soort techniek en materiaal en vraag mij af of er iemand nier op het forum is die ervaring daarmee heeft. 

Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb het idee dat dit niet heel veel wordt gaan, maar op het Camper Forum kun je hier wat topics over vinden. Nieuwe campers en caravans hebben vaak al getinte acryl ramen, misschien is dat de reden. Houd er overigens rekening mee dat echt donker getinte ramen juist warm worden als de zon er op schijnt. Dan kun je beter spiegelend folie nemen.

 

Normaal folie om autoruiten te blinderen werkt deels door statische lading en het vacuum effect na aanwrijven van het folie. Met kunstof ramen werkt dit type folie niet goed, het zal snel loslaten. Dan moet je een klevende variant hebben die je met zeepsop aanbrengt en na corrigeren aanwrijft met een wisser/schraper zodat het gaat plakken.

 

Coaten zoals een spuiter dit kan gebeurd met een transparante 2K spuitlak gok ik. Eerst wordt het raam gepolijst zodat alle krassen er uit zijn en na een voorbehandeling wordt de coating er opgespoten, mogelijk met een transparante kleurloze laag als extra afdekking. Het bedrijf Colored View blubbert een dikke coating over de ruit waarbij een deel achterblijft en strak trekt. Dit kun je op dit filmpje zien en lijkt best een degelijke manier van coaten. De dikke laag vult ook oneffenheden en diepere krassen.

 

Of je op dit (relatief mager bezochte) forum ervaringsdeskundigen gaat vinden betwijfel ik. 

aangepast door Camper-T
  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...