Ga naar inhoud

Hulpluchtveren of BumpBuddies?


Mario Walzberg
 Share

Recommended Posts


Hallo,
Heeft iemand ervaring met de zgn. 'Bumpbuddies'  ( zie www.bumpbuddies.nl  )  die de standaard-vering en stabiliteit van een camper zou moeten kunnen verbeteren?
Kunnen de Bumpbuddies een vergelijkbaar resultaat geven met dat van luchtbalgen/hydraulische hulpluchtveren (eventueel met compressor voor een instant regelbare druk)?
Bijvoorbeeld de hulpluchtveren zoals die geleverd/gemonteerd worden door https://verbruggenbwi.nl/product-categorie/veersystemen-campers/
Of zijn deze beide systemen helemaal niet vergelijkbaar?

Bedankt!

aangepast door Mario Walzberg
Aanvulling
Link naar reactie
Share on other sites

Nee, de bumpbuddies zijn niet te vergelijken met lucht(hulp)vering. De bumpbuddies maken weliswaar de schroefveer wat stugger en voorkomen wellicht "doorslaan", maar zijn echt niet te vergelijken met een vervangende lucht(hulp)vering.

 

Na ampele overweging heb ik gekozen voor luchtvering op m'n camper (Fiat Ducato Light) van VB Airsuspension. Niet goedkoop, dat geef ik toe, maar én veel beter weggedrag, variabele voertuighoogte, (beperkte) mogelijkheid tot waterpas zetten én gecertificeerde mogelijkheid om het laadvermogen van de camper te verhogen (in mijn geval naar 4000 kg).

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...